eSports wordt eindelijk gesegmenteerd
Een duidelijke trend is de opkomst van eSports.
Dit is het competitief spelen van games. Het speelt in de belevingswereld van
millennials en de daarop volgende generatie Z een grote rol. Onderzoeksbureau Motivaction
wil nu uitzoeken hoe deze enorme markt met honderden miljoenen spelers
gesegmenteerd kan worden.
Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team. Met
het onderzoek stellen Motivaction en marketingbureau 2Basics zich tot doel om
de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.
In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen
actief, voor het overgrote merendeel in de
leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit
een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel
marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en
bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game of achterban relevant
voor het merk is.
In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar
onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen
gamers ennaar de brandfit van verschillende segmenten gamersmet
merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordthet eSports medialandschap
in kaart gebracht.
Trefwoorden: beleving, onderzoek, strategie, visie, productontwikkeling
|
|
19/12/25
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
|
18/12/25
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
|
18/12/25
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
|
18/12/25
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
|
17/12/25
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
|
17/12/25
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
|
17/12/25
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
|
17/12/25
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|