Geplaatst op: 21-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder
De Stichting Congresbureau Regio Zwolle en de directie van MarketingOost hebben de intentie uitgesproken om het Congresbureau Regio Zwolle vanaf 1 mei 2014 onderdeel te laten uitmaken van MarketingOost.

MarketingOost is de marketingorganisatie voor de regio groot-Zwolle en streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de toeristische (regio)merken IJsseldelta, WaterReijk, Zwolle, Vechtdal Overijssel, Salland en Hanzesteden langs de IJssel. 

Binnen de regio Zwolle wordt het zakelijk toerisme steeds belangrijker. In de regio is de laatste jaren flink geïnvesteerd in de uitbreiding van de zaal- en kamercapaciteit en nieuwe iconen als Waanders in de Broeren en de Fundatie. Met een gemiddelde dagbesteding van ruim boven de € 200,- p.p. is zakelijk toerisme ook economisch gezien van groot belang. Afgelopen jaren is Congresbureau Regio Zwolle (voorheen Congresstad Zwolle) al succesvol geweest met het naar de regio toehalen van zakelijke bijeenkomsten. Inmiddels hebben er bijna 30 grotere en kleinere zakelijke evenementen dankzij de inspanningen van het Congresbureau in de regio plaatsgevonden.

MarketingOost stelt dat het met de toetreding van Congresbureau Regio Zwolle nog meer in staat om haar ambities op het gebied van de regionale economie waar te maken. MarketingOost heeft die ambities aangeduid met vier B’s: meer Bekendheid (en imago), meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen. Met de hoge dagbestedingen en de grote imagowaarde levert het zakelijk toerisme een belangrijke bijdrage aan stad en regio. De intentie is dat het merk Congresbureau Regio Zwolle intensief gaat samenwerken met de andere toeristische A-merken van MarketingOost.
Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, overijssel, zwolle

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...