Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-04-2000
Bron: Algemeen Dagblad £4 oktober 2000

1 miljoen Nederlanders op herfstvakantie

1 miljoen Nederlanders op herfstvakantie
In de herfstvakantie zijn naar schatting 1 miljoen Nederlanders op vakantie geweest, waaronder 600.000 in eigen land. Boswandelingen of uitwaaien op de Wadden zijn de meest populaire bezigheden. Volgens Toerisme en Recreatie Nederland (TRN) is een bungalow in de bossen favoriet. Populaire activiteiten zijn fietsen, wandelen of een bezoek aan een attractiepark. Echtparen zonder kinderen vertonen de trend een paar dagen de steden op te zoeken. In het buitenland zijn dat vooral Brussel en Parijs, in Nederland Amsterdam en Maast...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    04/07/25
    Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
    Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
    04/07/25
    Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
    De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
    04/07/25
    Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
    Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
    03/07/25
    Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
    Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
    03/07/25
    Exclusief voor leden
    Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
    De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
    03/07/25
    Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
    Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
    02/07/25
    Exclusief voor leden
    Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
    Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
    02/07/25
    Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
    Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.