Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-03-1997
Bron: NRC Handelsblad 4 september 1997

Bonnefanten brengt bier en pop in museum

Bonnefanten brengt bier en pop in museum
Door een aangepast expositiebeleid, meer Limburgs accent, meer spektakel en zelfs een biertapkraan moet het Bonnefantenmuseum in Maastricht meer publiek uit de eigen provincie trekken. Het provinciebestuur vindt dat minstens 10% van de bezoekers uit Limburg moet komen. Het blijkt dat vorig jaar nog geen 7% van de 130.000 bezoekers uit de eigen provincie kwam. Het museum kampt bovendien met dalende bezoekerscijfers. Volgens de directeur van het Bonnefantenmuseum, de heer Van Grevenstein, is in de opzet uitgaan van 100.000 bez...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    04/07/25
    Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
    Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
    04/07/25
    Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
    De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
    04/07/25
    Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
    Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
    04/07/25
    Exclusief voor leden
    Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
    De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
    04/07/25
    Exclusief voor leden
    Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
    Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
    04/07/25
    Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
    Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
    04/07/25
    Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
    De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
    04/07/25
    Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
    Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.