Geplaatst op: 09-12-2025
Auteur: Marc Gerlings

Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS

Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Marleen Rompen en Sharon Vassell. Foto: Jaarbeurs Utrecht
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café. 

Deze actie is onderdeel van de Winterse Wensen van NS en biedt een inspirerende manier om consumenten te bereiken in aanloop naar Vakantiebeurs 2026. Bezoekers stappen in een tropische setting en doen mee aan de Mocktail Taste Test. Door te stemmen op hun favoriete mocktail maken zij kans op een droomreis naar Curaçao. Curaçao is partner in de activatie.

Vakantiegevoel op Utrecht Centraal

"Met het Vakantiebeurs Café brengen we een stukje vakantiebeleving naar het hart van Nederland,” zegt Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs bij Jaarbeurs. "Het is een innovatieve manier om onze doelgroep te inspireren en tegelijkertijd onze partners een podium te geven. Deze activatie laat zien hoe we beleving en merkervaring kunnen combineren op een plek waar dagelijks duizenden mensen passeren.” 

Ook Sharon Vassell, Trade Coordinator the Curaçao Tourist Board kijkt uit naar de samenwerking: "Wij willen graag zo veel mogelijk mensen kennis laten maken met alles wat Curaçao te bieden heeft. En dat is veel meer dan alleen het heerlijke weer en de meer dan 35 stranden. Dit is een mooie kans om een voorproefje van de typische vrolijke gastvrijheid naar het Winterse Utrecht te brengen als voorproefje van onze uitgebreide aanwezigheid tijdens de Vakantiebeurs begin januari."

Vooruitblik op Vakantiebeurs 2026

Na deze activatie is het aftellen begonnen naar de Vakantiebeurs, die van 8 tot en met 11 januari 2026 plaatsvindt in Jaarbeurs. Het evenement is het platform voor de reisbranche om consumenten te inspireren en te verbinden. Vakantiebeurs biedt een wereld vol reisinspiratie, beleving en ontmoetingen. De plek waar reisprofessionals en reisliefhebbers samenkomen om nieuwe avonturen te plannen.
Trefwoorden: vakantiebeurs, activatie, marketing, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...