Geplaatst op: 14-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Slagharen bouwt 30 meter hoge attractie

Slagharen bouwt 30 meter hoge attractie
Impressie van de nieuwe attractie van Slagharen. Foto: Slagharen.
Attractie- & Vakantiepark Slagharen bouwt een nieuwe attractie die in de lente van 2026 wordt geopend. Het wordt een 30 meter hoge blikvanger. Het is waarschijnlijk een schommelconstructie waarbij de gasten ook ronddraaien.

De 30 meter hoge attractie wordt de eerste in de regio met twee belevingsniveaus en vormt een belangrijke mijlpaal in de ontwikkelingen van het park. "Dit is een echte gamechanger voor Slagharen,” zegt Sander de Haas, algemeen directeur van Attractie- & Vakantiepark Slagharen. "We introduceren een type attractie dat nog niet eerder in de regio te vinden was — een unieke combinatie van hoogte, innovatie en storytelling die zowel gezinnen als thrillseekers zal aanspreken. Dit is een bijzonder moment voor ons park én voor onze gasten.”

Twee avonturen

De nieuwe attractie biedt de bezoekers de keuze tussen twee totaal verschillende ervaringen:
  • Full inversion mode: een intens avontuur vol adrenaline, met volledige rotaties, dynamische bewegingen en weidse uitzichten voor bezoekers.
  • Swinging Mode: een zachtere, zwevende beleving, speciaal ontworpen voor gezinnen of bezoekers die willen genieten van hoogte en uitzicht — zonder over de kop te gaan.

Thematisering

Dankzij deze opzet is dit de meest veelzijdige attractie in de geschiedenis van Slagharen, die aantrekkelijk is voor een breed publiek en verschillende voorkeuren. Met een hoogte van 30 meter vormt deze attractie een indrukwekkend nieuw hoogtepunt binnen de skyline van het park. De volledige thematisering van de attractie en de wachtrij gaan sluiten aan bij het thema van de Gold Rush en de Red Bandits Adventure. Vanaf het moment dat bezoekers de wachtrij betreden, ontvouwt het verhaal zich en worden ze meegenomen in het avontuur dat ze hebben gekozen.

Technische specificaties

Hoogte: 30 meter
Snelheid: 15 RPM
Capaciteit: Circa 540 bezoekers per uur
Belevingsopties: volledige inversie of schommelmodus

Strategische stap

De directie noemt het een strategische stap. 'De attractie vormt een belangrijke uitbreiding van het aanbod van Slagharen en ondersteunt de strategie van het park om zijn positie als één van de meest geliefde familieparken van Nederland te versterken. De attractie introduceert een type ervaring dat nog niet eerder in de regio te vinden was en vormt een belangrijk hoofdstuk in de vernieuwing van het park.'

De officiële naam en thematisering worden op een later moment bekendgemaakt. In de aanloop naar de opening zal Slagharen regelmatig teasers, bouwupdates en behind-the-scenes content delen terwijl het project richting de opening in 2026 vordert.

Trefwoorden: Slagharen, attractie

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...