Geplaatst op: 12-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Groningen ondersteunt karakteristieke evenementen

Groningen ondersteunt karakteristieke evenementen
Organisatoren van grote en Karakteristieke Evenementen in de provincie Groningen kunnen vanaf 24 november 2025 opnieuw subsidie aanvragen. In totaal is er voor 2026 een bedrag van 300.000 euro beschikbaar binnen de Subsidieregeling Karakteristieke Evenementen provincie Groningen.

Per evenement is maximaal 35.000 euro beschikbaar. In 2025 werden twaalf aanvragen binnen deze regeling gehonoreerd. Dankzij deze bijdragen konden onder andere Festival Op Roakeldais, Wandelfestival Tocht om de Noord, Festival Bie Daip en 500 jaar Landgoed Nienoord een aansprekend programma organiseren.

De subsidie is bedoeld voor evenementen die passen bij het karakter van Groningen en die een provinciale of nationale uitstraling hebben. Het is belangrijk dat de organisatie samenwerkt met Marketing Groningen of een regionale marketingorganisatie. Ook samenwerking met (lokale) vrijwilligers, ondernemers, maatschappelijke organisaties of verenigingen speelt een rol. Verder moet minstens één gemeente meebetalen aan het evenement. De totale kosten van het evenement moeten hoger zijn dan 50.000 euro. Evenementen die al subsidie krijgen uit het provinciale uitvoeringsprogramma Cultuur 2025-2028 kunnen geen gebruik maken van deze regeling. Zo blijft de regeling beschikbaar voor een breed aanbod van evenementen. 

De subsidie is vanaf 24 november 2025 tot 1 februari 2026 Karakteristieke evenementen - Provincie Groningen aan te vragen.
Trefwoorden: Groningen, evenement, subsidie, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25
Exclusief voor leden
Amsterdam Made zet Locally Made Awards op
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
12/11/25
Exclusief voor leden
Uitrol merk Landal op de parken duurt tot eind 2026
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.