Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-06-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie

Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie

Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nlVisitZandvoort.de  en VisitZandvoort.com. De website heeft een moderne, organische uitstraling, heeft een boekingsmodule en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.

Online aansluiting bij sfeer van de badplaats

Bezoekers vinden met enkele klikken de beste activiteiten, routes en hotspots, afgestemd op hun interesses. De vernieuwde huisstijl—met zachtere kleuren en vloeiende vormen—sluit naadloos aan op de ontspannen sfeer van de badplaats.

Boekingsmodule toegevoegd

Een van de meest opvallende toevoegingen is de nieuwe boekingsmodule, ontwikkeld door VVV Zandvoort en VisitZandvoort. Hiermee kunnen toeristen direct accommodaties boeken, van sfeervolle appartementen tot strandhotels. Bovendien krijgen de eerste 50 boekers een gratis strandlaken als welkomstcadeau.

De inkomsten uit de boekingen worden direct geïnvesteerd in de branding van Zandvoort, waarmee de badplaats blijft werken aan een duurzaam toeristisch ecosysteem.

Informatie makkelijk delen op andere platforms

Daarnaast maakt VisitZandvoort gebruik van een centrale database, Feed Factory, waarmee actuele informatie over evenementen en locaties niet alleen op de eigen site wordt gedeeld, maar ook op andere regionale platforms. Zo draagt de website bij aan een efficiënte spreiding van bezoekers in de Metropoolregio Amsterdam.

De website is ontwikkeld in opdracht van Zandvoort Marketing, met ondersteuning van Shoptimalisatie, en ontworpen door Donder & Straal. Event Connectors was verantwoordelijk voor de technische realisatie.

Trefwoorden: dmo, noord-holland, kust, kustgebieden, noordzeekust

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...