Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau

Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
De actie symboliseert de warme uitnodiging aan Duitse buren om het ‘andere Nederland’ net over de grens te ontdekken. De Overijsselkrant is een hoogwaardige bewaareditie vol tips voor gezinnen, natuurliefhebbers, actiezoekers en levensgenieters. Van fietsen en wandelen tot cultuur, evenementen en Hanzesteden: de krant biedt volop inspiratie voor een dagje uit of een korte vakantie.
Huis-aan-huis in Duitse regio
Naast de activatie in Gronau is de krant huis-aan-huis verspreid in de regio’s Gronau, Ochtrup en Steinfurt. Ook loopt er een online campagne via www.das-andere-holland.de/overijssel, onderdeel van een bredere samenwerking tussen de provincies Gelderland en Overijssel.
Meer Duitse bezoekers trekken
De campagne is een initiatief van MarketingOost, in samenwerking met Libertas Advies en diverse toeristische partners. Het doel: het vrijetijdstoerisme in Overijssel versterken door Duitse bezoekers te enthousiasmeren. De actie trok honderden bezoekers en zorgde voor veel interactie en zichtbaarheid. Ondernemers die willen aanhaken, kunnen terecht op www.marketingoost.nl/dasandereholland.