Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-05-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit

Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
Foto: Bureau voor Toerisme

De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers. Alleen al via de webshop zijn er 800 besteld.

De groeiende belangstelling is mede te danken aan de brede samenwerking tussen e gemeenten ’s-Hertogenbosch, Heusden, Land van Cuijk, Maasdriel, Oss, West Maas en Waal en Wijchen, Waterschap Aa en Maas en Stichting Maasmeanders. Stichting Bureau Toerisme verzorgt voor het derde jaar op rij de promotie. Nieuw dit jaar is live entertainment op drie veerponten, waaronder muziekoptredens en karikatuurtekenaars.

Entertainment op veerpontjes

"Ieder jaar bouwen we verder aan het evenement. Zo hebben we dit jaar ook live entertainment op een aantal veerpontjes georganiseerd. Samen met de groeiende inzet van ondernemers en betrokken organisaties maken we het evenement steeds iets beter en mooier. En dat zien we terug in de belangstelling voor dit fietsweekend langs en over de Maas", aldus Caroline Scholtens van Stichting Bureau Toerisme. De cijfers van uitgegeven pakketten zijn slechts een deel van de belangstelling, want alle informatie over de routes, activiteiten en voordeelbonnen wordt ook online aangeboden. "Veel mensen vinden het toch fijn om zo’n pakket te bestellen of op te halen. Dan stippel je thuis op je gemak je route uit met leuke stops onderweg." vult Caroline Scholtens aan.

Landelijke aandacht

De communicatiecampagne is breed opgezet, met online advertenties, lokale zichtbaarheid en vermeldingen in landelijke media zoals Margriet en Plus Magazine. De organisatie verwacht een bereik van 1,2 miljoen mensen.

Link: https://www.pontjesdagen.nl/
Trefwoorden: dagrecreatie, fietsen, wandelen, pontjes

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.