Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-05-2025
Auteur: Marc Gerlings

Klompenpad KIDS in Ede ontworpen door kinderen

Klompenpad KIDS in Ede ontworpen door kinderen
Roofvogel meten_Foto gemaakt door Rabea Ubachs.
Met het nieuwe Doesburgermolenpad KIDS kunnen kinderen samen met hun (groot)ouders op avontuur op de Doesburger Eng in Ede. De route is gemaakt voor en door kinderen. 

Op woensdagmiddag 21 mei om 13.30 uur wordt het nieuwe Doesburgermolenpad KIDS feestelijk geopend bij het startpunt Rustpunt In Goede Aarde aan de Doesburgermolenweg 8 in Ede. Iedereen is hierbij van harte welkom.

De officiële opening is om 13.30 uur en wordt verricht door wethouder Karin Bijl, een afgevaardigde van het kindercollege en kinderen van basisschool De Vuursteen. Na het officiële gedeelte en de onthulling van het startpaneel volgt een korte wandeling over de route. Het programma eindigt om 15.30 uur bij Rustpunt In Goede Aarde. Vanwege het beperkte aantal parkeerplaatsen is het handig om met de fiets te komen.

Avontuurlijke route

Het Klompenpad KIDS is een avontuurlijke route van vier kilometer, gemarkeerd met oranje schildjes. Onderweg zijn er volop spannende en leerzame activiteiten. Speuren naar pootafdrukken, het kippenlijntje beleven, een dassenburcht ingaan en terugkijken in de tijd door een 3D-kijker maken de route extra bijzonder. De opdrachten staan in een speciaal KIDS-doeboekje, dat gratis te downloaden is via www.klompenpaden.nl en verkrijgbaar is bij lokale verkooppunten zoals Cultura en Rustpunt In Goede Aarde.

Terug in de tijd met Bart en Woutje

De route wordt nóg leuker met het verhaal van Bart en Woutje, te beluisteren via de Klompenpaden-app. Zij nemen wandelaars mee terug naar 1900 en vertellen hoe het er in hun tijd aan toe ging op de Doesburger Eng. Twee leerlingen van basisschool De Vuursteen hebben deze teksten ingesproken, wat het pad extra speciaal maakt.

Dit Klompenpad KIDS is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Gelderland, gemeente Ede, Waterschap Vallei en Veluwe en de Nationale Postcode Loterij.
Trefwoorden: route, kinderen, pad, klompenpad, recreatie, wandelen

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...