Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week
Opening Dutch Health Week in 2024. Fotograaf Robert Philipse / Jaarbeurs Utrecht.
Utrecht bereidt zich voor op de 3de editie van Dutch Health Week. Van 6 tot en met 13 april 2025 zijn de stad en regio Utrecht weer het kloppend hart van gezond- en fitheid. 

Voor zowel burgers als (zorg)professionals zijn er tal van evenementen en activiteiten met thema’s als eten & drinken, onderwijs, sport en cultuur. Programmalocaties zijn onder andere Hogeschool Utrecht, Green Business Club, bibliotheek Neude, Koninklijke Jaarbeurs, Centraal Museum, museum Flehite Amersfoort en diverse sportverenigingen. 

Dutch Health Week is een initiatief van Jaarbeurs en wordt georganiseerd in nauwe samenwerking met diverse Utrechtse partijen waaronder de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, Economic Board Utrecht, de ROM en Utrecht Business. Dutch Health Week wordt op zondag 6 april tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman.

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "De afgelopen editie van Dutch Health Week was een succes. Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor de komende editie. Ik ben ervan overtuigd dat we ook dit jaar weer een mooi en inspirerende week gaan neerzetten met als gezamenlijke doel: samen gezond!”   

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "Afgelopen maanden is er samen met onze partners hard gewerkt aan het programma voor Dutch Health Week. Ik ben enorm trots op het resultaat waarin we naast de zorgprofessionals op onze zorgvakbeurzen, de gehele stad Utrecht meenemen op onze ‘healthy’ reis en het bewijs leveren dat Utrecht met recht ‘Utrecht, Heart of Health is’.”

Opening tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart'
Dutch Health Week wordt op zondag 6 april op het Jaarbeursplein tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman met het ondertekenen van het manifest van 'Utrecht, Heart of Health' samen met enkele leden van de Economic Board Utrecht.
De opening wordt omlijst met een live performance Tussen Wij en Ik van HKU-alumna Coco van der Wiel om 12.30 uur op het Jaarbeursplein en in de middag om 15.00 uur op het Eemplein in Amersfoort als onderdeel van de expositie 'Art of Health'.
Tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart' kunnen bewoners en bezoekers van Utrecht op het Jaarbeursplein en in de Kinepolis genieten van een gratis toegankelijk cultureel festival. In samenwerking met diverse Utrechtse culturele- en maatschappelijke instelling is een programma samengesteld met muziekoptredens, dans, lezingen, film en een gezellig terras. 

Cor Jansen, Directeur Utrecht Marketing: "Cultuur is zuurstof in en van de samenleving. Het is bewezen dat cultuurbeleving in de breedste zin bijdraagt aan de gezondheid van mensen en aan gezond wonen in de stad en regio. Door economie, zorg en cultuur met elkaar te verbinden, werken we aan een gezonde regio waaraan iedereen bijdraagt. Utrecht vormt het 'Beating Heart' van gezond Nederland”

Het volledige programma is te vinden op dutch-healthweek.nl. 

Trefwoorden: Utrecht, Utrecht Marketing, gezondheid, evenement, strategie, positionering

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...