Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-03-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'

Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'

Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.

De campagne richt zich op stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur. Net als vorig jaar wordt gebruik gemaakt van een radiocommercial en een uitgebreide online campagne. "Op deze manier brengen we luisteraars een momentje van rust tijdens een drukke periode van de dag, vol met prikkels," zegt Karin Wolfs, projectmanager bij Marketing Drenthe. De radiocommercial, met natuurgeluiden, is te horen op NPO Radio 1, 2, 3FM en 5, Sky Radio en regionale zenders, tijdens de ochtend- en avondspits.

Tot rust komen in de natuur

"Voor acht op de tien Nederlanders is tijd doorbrengen in de natuur dé manier om tot rust te komen. En natuurgeluiden worden door evenveel mensen als kalmerend ervaren," aldus Wolfs. "Met deze campagne brengen we niet alleen de rust en de schoonheid van het Drentse landschap in beeld, maar laten we mensen dat gevoel van ontspanning ook alvast beleven – gewoon vanuit huis."

De herhaling van de campagne is gebaseerd op de positieve resultaten van vorig jaar. Onderzoek toonde aan dat de bezoekintentie steeg naar 28% bij mensen die de campagne zagen, tegenover 16% bij degenen die de campagne niet zagen. Daarnaast voelde 56% zich geïnspireerd om het Drentse landschap te bezoeken.

Natuurinclusief gedrag

Nieuw dit jaar is de extra focus op natuurinclusief gedrag. "We willen bezoekers niet alleen laten genieten van het Drentse landschap, maar ook inspireren om met respect voor de natuur op pad te gaan," laat Wolfs weten. "De natuur biedt ons zoveel; het is belangrijk dat we daar samen goed voor zorgen en haar ook iets teruggeven." De huidige campagne-uitingen tonen en stimuleren dit gedrag, en later dit voorjaar volgt een aanvullende campagne die volledig in het teken staat van bewustwording en natuurinclusief recreëren.

Samen voor een duurzaam Drenthe

Marketing Drenthe werkt opnieuw samen met Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en Het Drentse Landschap. "Met de door ons gekozen doelgroep zorgen we al voor een spreiding in tijd. Stellen van 35 jaar en ouder reizen buiten de schoolvakanties om. Dit zorgt voor minder recreatiedruk in het hoogseizoen, en voor een hogere bezetting in het voor- en naseizoen. Voor de spreiding in ruimte hebben we advies bij de natuurorganisaties ingewonnen. We willen graag bijdragen aan hun doelen en de consument op de verborgen parels wijzen, de plekken waar ze meer dan welkom zijn," aldus Wolfs.

Link: https://www.youtube.com/@oerdrenthe2203
Trefwoorden: dmo, drenthe, campagnes, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.