Geplaatst op: 17-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory

Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory

Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties. Bezoekers kunnen zich verheugen op een interactieve ervaring vol spannende missies, indrukwekkende techniek, een adembenemend uitzicht en natuurlijk de heerlijkste chocolade.

Na jaren van voorbereiden, ontwikkelen en verbouwen opent een van de meest ambitieuze projecten op de Noordkade in Veghel op vrijdag 21 februari haar deuren. In de eerste editie van R&T Magazine is The Chocolate Factory het project dat we uitlichten. 

Een avontuur in een echte fabriek

In The Chocolate Factory ga je op missie in een historische fabriek van meer dan dertig meter hoog, waar vroeger veekoeken werden geproduceerd. Samen met je vrienden of familie vorm je een team en doorloop je interactieve opdrachten waarbij je machines bedient, digitale apparaten gebruikt en alles leert over het productieproces van hagelslag. Maak je eigen pak hagelslag, bedien de operator room, word drone monteur en kies de ingrediënten voor jouw gezonde reep. De combinatie van industrieel erfgoed en hypermoderne technologie maakt een bezoek een onvergetelijke ervaring voor gezinnen met kinderen vanaf 6 jaar, schoolreisjes en teamuitjes.

Spectaculair uitzicht en chocolade shoppen

Op de hoogste verdieping van de toren bevindt zich ‘Verdieping 10’, een rooftopbar met een panoramisch uitzicht over de omgeving. Hier kun je genieten van warme chocomel bereid door een robot, terwijl je bij helder weer tot aan Eindhoven en 's-Hertogenbosch kunt kijken. Na alle missies beland je in de shop, waar je kunt kiezen uit de lekkerste chocoladespecialiteiten, souvenirs en technisch speelgoed.

Leerfabriek voor techniek en innovatie

The Chocolate Factory is niet alleen een attractie, maar ook een plek waar leren en innoveren samenkomen. In een hybride leeromgeving werken technische talenten aan echte opdrachten van innovatieve bedrijven uit de regio. Scholieren en studenten kunnen hier praktijkervaring opdoen en zich voorbereiden op een carrière in de maakindustrie. The Chocolate Factory heeft als missie om jongeren te enthousiasmeren voor techniek door hen te laten leren en werken in realistische situaties.

Trefwoorden: leisure, attractieparken, dagrecreatie, attracties

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
10/03/25
Madurodam opent deze zomer ‘De Windjager’: een nieuwe indoor attractie die draait om wind 
Madurodam, opent deze zomer een nieuwe attractie ‘De Windjager’. In de nieuwe overdekte dark ride stappen bezoekers voor het eerst in een rijdend voertuig en kunnen ze op een verrassende manier beleven hoe Nederland al eeuwen de kracht van de wind weet te benutten.
10/03/25
Exclusief voor leden
Waterschap werkt samen met Wandelnet netwerkoptimalisatie
Het Brabantse waterschap Aa en Maas gaat samen met Wandelnet kansrijke routeverbeteringen in kaart brengen. Daarmee moet het regionale wandelnetwerk completer worden en recreatiedruk worden verminderd.
07/03/25
KWbN en VVV Texel verlengen samenwerking: wandelen als duurzame investering in natuur en beleving
Sinds 2022 werken KWbN en VVV Texel samen om wandelen op het eiland te stimuleren. In drie jaar tijd is het aantal wandelaars op Texel toegenomen en zijn er nieuwe routes en initiatieven ontwikkeld.
07/03/25
Minder nieuwe fietsen verkocht
?In 2024 werden in Nederland 858.126 nieuwe fietsen verkocht, 7% minder dan een jaar eerder. De verkopen van nieuwe fietsen hebben een sterk decennium achter de rug maar na een piek tijdens de pandemie, met 1,1 miljoen verkochte fietsen, neemt de verkoop gestaag af.
06/03/25
Hoe digitaliseert de gastvrijheidssector?
Digitalisering speelt een steeds grotere rol in de Nederlandse gastvrijheidssector. Dat blijk uit onderzoek van NBTC onder ruim 200 ondernemers.
04/03/25
Boot Holland 11 - 15 maart 2026
Boot Holland 2025 werd een maand geleden vroegtijdig afgeblazen. Nu zijn de data bekend voor dit evenement in 2026.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...