Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen. Merk Fryslân richtte zich al op de zakelijke markt met het merk Meet in Friesland en voegt nu ook FCP toe aan haar portfolio. Samen willen ze Friesland positioneren als koploper in sectoren zoals watertechnologie, duurzame landbouw, circulariteit en maritieme technologie.

Friesland biedt meer dan alleen een fijne plek om te wonen, werken en studeren. Met een sterke kennisinfrastructuur en innovatieve oplossingen die zowel lokaal als wereldwijd impact hebben, willen Friesland Convention Partners en Meet in Friesland het imago van Friesland als dynamische en toekomstgerichte regio versterken.

Innovatie en duurzaamheid centraal

De focus ligt op het aantrekken van zakelijk toerisme, met speciale aandacht voor kenniscongressen die aansluiten op de sterke sectoren van de provincie. Voorbeelden hiervan zijn evenementen gericht op watertechnologie, circulaire economie en duurzame landbouw. Door nauwe samenwerking met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers, positioneert Friesland zich als een vooraanstaande congresbestemming waar duurzaamheid en innovatie hand in hand gaan.

Een goed voorbeeld is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. Friesland Convention Partners werkte samen met Vereniging Circulair Friesland aan een bidbook, wat doorslaggevend was om dit congres naar de provincie te halen. Zulke congressen versterken niet alleen het imago van Friesland, maar stimuleren ook de brede welvaart in de regio.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, marketing, Friesland, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.