Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Reiswerk Travel Challenge 2025 naar Alicante

Reiswerk Travel Challenge 2025 naar Alicante
Travel Challenge 2025 gaat naar Alicante.
De bestemming voor de Reiswerk Travel Challenge 2025 is bekend, en dit jaar neemt de organisatie de studenten én reisprofessionals mee naar het zonovergoten Alicante, Costa Blanca. 

De Travel Challenge is dé plek waar ambitie en creativiteit samenkomen, meldt Reiswerk over de challenge. Tijdens dit vijfdaagse event gaan 64 topstudenten van verschillende hbo en wo-opleidingen aan de slag met een échte business case, waarin duurzaamheid en innovatie in toerisme een rol spelen. Het evenement is meer dan een competitie: het is een opstap naar een carrière in de reisbranche én een unieke kans om impact te maken.

Met de hulp van experts uit het onderwijs en de reiswereld werken de teams aan oplossingen die de toekomst van de reisindustrie kunnen veranderen. Omdat leren ook leuk mag zijn, is er een gezonde dosis avontuur toegevoegd: verrassende spellen en uitdagingen, allemaal met een educatieve twist.

Brug tussen onderwijs en werkveld

De Travel Challenge gaat om meer dan alleen winnen. Studenten krijgen de kans om zich in de kijker te spelen bij reisbedrijven en een stevig netwerk op te bouwen. Vorig jaar leidde dit tot tientallen nieuwe carrièrekansen voor deelnemers. De focus ligt op echte verbinding: tussen studenten, bedrijven, en de lokale bestemming.

De business case wordt ontwikkeld in samenwerking met het verkeersbureau van Spanje. Dit is niet zomaar een oefening; het werk dat hier gedaan wordt, laat een blijvende impact achter.

De Travel Challenge 2025 wordt mogelijk gemaakt door een breed scala aan partners. Dit jaar zijn NTG, TUI en Corendon de premium partners, en ook Sawadee, Avila Reizen, Riksja Travel, SGR, De Jong Intra Reizen, Sunny Cars, ANVR, het Spaans Verkeersbureau en de Costa Blanca zijn betrokken. De uitvoering van de reis wordt dit jaar verzorgd door Pelikaan Travel.
Trefwoorden: travel challenge, Reiswerk, Alicante, Spanje, touroperator, onderwijs

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...