Geplaatst op: 21-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen

Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen

VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

Met deze campagne wil VVV Texel een nieuwe doelgroep aanspreken: mensen die het eiland nog niet kennen. "Beelden zeggen meer dan duizend woorden", aldus VVV-directeur Frank Spooren. "Met deze commercial brengen we het unieke karakter van ons eiland op een krachtige manier over.”

Rust en natuur als trekpleisters

De commercial richt zich op de kernwaarden van Texel: rust, natuur en ruimte. Uit onderzoek blijkt dat juist deze aspecten bezoekers aantrekken. Door deze kenmerken centraal te stellen, hoopt VVV Texel een nog breder publiek te bereiken. "We willen laten zien dat Texel een bestemming is waar je tot rust kunt komen en kunt genieten van de natuur", aldus Spooren. "Tegelijkertijd bieden we een uitgebreid aanbod aan activiteiten en voorzieningen, waardoor er voor iedereen wat wils is."

Strategie voor de toekomst

De nieuwe campagne is onderdeel van een langetermijnstrategie om de aantrekkingskracht van Texel te vergroten. "De afgelopen jaren hebben we gezien hoe belangrijk het is om nieuwe bezoekers te blijven trekken", zegt Spooren die benadrukt dat een middellange termijnstrategie noodzakelijk is om de instroom van bezoekers op peil te houden, ook met het oog op een oudere doelgroep die het eiland geleidelijk niet meer zal bezoeken. "Deze commercial speelt daar een belangrijke rol in.”

Naast de televisiecommercial zal VVV Texel de campagne ook via andere kanalen uitrollen, zoals de website, social media en nieuwsbrief. Bezoekers kunnen op de speciale landingspagina texel.net/rust kans maken op een verblijf bij Boutique Hotel Texel.

Bekijk de commercial

De volledige commercial is te vinden op het YouTube-kanaal van VVV Texel.

Link: https://youtu.be/ywUDAqYr9n4?si=GpLqPDMW203Z-CtH
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, campagnes, waddeneilanden, noord-holland

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...