Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen

Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen

VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

Met deze campagne wil VVV Texel een nieuwe doelgroep aanspreken: mensen die het eiland nog niet kennen. "Beelden zeggen meer dan duizend woorden", aldus VVV-directeur Frank Spooren. "Met deze commercial brengen we het unieke karakter van ons eiland op een krachtige manier over.”

Rust en natuur als trekpleisters

De commercial richt zich op de kernwaarden van Texel: rust, natuur en ruimte. Uit onderzoek blijkt dat juist deze aspecten bezoekers aantrekken. Door deze kenmerken centraal te stellen, hoopt VVV Texel een nog breder publiek te bereiken. "We willen laten zien dat Texel een bestemming is waar je tot rust kunt komen en kunt genieten van de natuur", aldus Spooren. "Tegelijkertijd bieden we een uitgebreid aanbod aan activiteiten en voorzieningen, waardoor er voor iedereen wat wils is."

Strategie voor de toekomst

De nieuwe campagne is onderdeel van een langetermijnstrategie om de aantrekkingskracht van Texel te vergroten. "De afgelopen jaren hebben we gezien hoe belangrijk het is om nieuwe bezoekers te blijven trekken", zegt Spooren die benadrukt dat een middellange termijnstrategie noodzakelijk is om de instroom van bezoekers op peil te houden, ook met het oog op een oudere doelgroep die het eiland geleidelijk niet meer zal bezoeken. "Deze commercial speelt daar een belangrijke rol in.”

Naast de televisiecommercial zal VVV Texel de campagne ook via andere kanalen uitrollen, zoals de website, social media en nieuwsbrief. Bezoekers kunnen op de speciale landingspagina texel.net/rust kans maken op een verblijf bij Boutique Hotel Texel.

Bekijk de commercial

De volledige commercial is te vinden op het YouTube-kanaal van VVV Texel.

Link: https://youtu.be/ywUDAqYr9n4?si=GpLqPDMW203Z-CtH
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, campagnes, waddeneilanden, noord-holland

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...