Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-01-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

Met trots kondigt TUI de introductie in Nederland aan van Lena, een innovatieve AI explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creators en biedt een unieke, virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificial intelligence kan TUI vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met haar beelden van prachtige reisbestemmingen die vanaf vandaag op de sociale media kanalen en het TUI blog te zien zijn.


Virtuele content creator, échte beelden

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende acceptatie en voordelen van AI-technologie. Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.

Een testpanel van 2000 respondenten heeft uit vijf profielen gekozen voor Lena als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. De ondervraagden omarmden de mogelijkheden die Lena hen kan bieden. Wel werd duidelijk gesteld dat transparantie een voorwaarde is, Lena moet duidelijk aangeven dat zij AI is. Vanzelfsprekend gaat ze dit aangeven bij al haar posts en blogs.


Lena is een waardevolle aanvulling, geen vervanging

"Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team," zegt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI. 


Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze unieke AI Explorer. "Door AI zoals Lena, te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar hen ook betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving." aldus Auke van Rossum van Trojan Monkeys.


Vanaf vandaag kun je Lena’s avonturen volgen op de social media kanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog. Volgers kunnen zich verheugen op exclusieve content, waaronder virtuele rondleidingen, insider tips en reisinspiratie. Lena's avonturen beloven een nieuwe dimensie toe te voegen aan de manier waarop we reizen ontdekken en beleven. 

Link: https://www.tui.nl/smile/blog/lena-ai-explorer/
Trefwoorden: AI, influencers, AI explorer

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.