Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2025
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Succesvol alumni-event Tourism Management

Succesvol alumni-event Tourism Management

Op de Vakantiebeurs organiseerden de Tourism Management opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen. 

Marieke van Meurs legde uit dat het event georganiseerd werd door vijf hogescholen die opleidingen Tourism Management aanbieden, in samenwerking met de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) en Reiswerk. "Het is verschrikkelijk belangrijk om het netwerk te versterken," zei Van Meurs. "Samen kom je verder en sta je sterker. Voor het netwerk is heel goed om af en toe bij elkaar te komen."

Het event was niet alleen een sociaal gebeuren, maar ook een gelegenheid om kennis te delen. Er waren gastsprekers en een vacaturewall waar deelnemers snel interessante vacatures konden zien en netwerken met collega's.

Alumni enthousiast

Drie studenten, Veerle Pricker, Minke Wijers en Nick Berends, deelden hun ervaringen en motivaties om deel te nemen aan het event. Veerle Pricker, die afgelopen zomer afstudeerde, was op zoek naar netwerkmogelijkheden en potentiële banen. "Ik ben hier een beetje aan het netwerken en aan het kijken of ik hier iets interessants kan vinden waar ik wellicht mijn baan van kan maken," zei Pricker.

Minke Wijers benadrukte haar liefde voor netwerken en de positieve ervaring die ze had tijdens de Travel Challenge. "Ik ben sowieso altijd wel een fan van het netwerken en tijdens de Travel Challenge vond ik het zo'n geweldige ervaring, dat ik dacht, dit soort dingetjes wil ik vaker meemaken," aldus Wijers.

Nick Berends was vooral geïnteresseerd in de kennisprogramma's en vond de presentaties over AI en hostmanship bijzonder boeiend. "Ik heb er al wat kennis op gedaan in het kennisprogramma. Het was wel heel interessant hoe ze praten over AI en ook echt specifieke voorbeelden gaven," zei Berends.

Inspirerende Sprekers

Rob van Vlokhoven en Marenna van Reijssen waren twee van de gastsprekers die hun inzichten deelden met de deelnemers. Van Vlokhoven sprak over hostmanship en het belang van het menselijke aspect in de toerismesector. "De kern van mijn boodschap is dat we in de toerisme sector heel veel bezig zijn om geweldige belevingen te creëren, maar dat we daar af en toe wel voorbij gaan aan het menselijke aspect en de ontmoetingen die je juist als host hebt met alle gasten elke dag," legde Van Vlokhoven uit.

Marenna van Reijssen richtte zich op AI en toerisme, en moedigde de deelnemers aan om zelf aan de slag te gaan met AI-tools. "Ga er zelf mee aan de slag, zelf. Verdiep je in prompten, dus dat je echt begrijpt hoe je goede vragen stelt en hoe je het gesprek aangaat," zei Van Reijssen. Ze benadrukte dat het niet ingewikkeld is om zelf met AI te werken en dat zelfs niet-techneuten snel resultaten kunnen zien.

Conclusie

Het alumni-event op de Vakantiebeurs was een groot succes en bood een waardevol platform voor netwerken en kennisdeling binnen de toerismesector. Met inspirerende sprekers en gemotiveerde deelnemers, werd het belang van samenwerking en het versterken van het netwerk duidelijk onderstreept. De organisatoren hopen dat dit event zal uitgroeien tot een jaarlijks terugkerend evenement dat de banden binnen de sector verder versterkt.

Trefwoorden: toerisme, onderwijs, evenementen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    23/07/25
    Exclusief voor leden
    Sterk eerste kwartaal voor Ryanair, vooruitzichten onzeker door externe factoren
    Ryanair heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2025/2026 een winst na belastingen van €820 miljoen geboekt, een forse stijging ten opzichte van €360 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers groeide met 4% tot 57,9 miljoen, terwijl de gemiddelde ticketprijs met 21% steeg naar €51.
    23/07/25
    Exclusief voor leden
    JA21 presenteert luchtvaartplan: investeren in bereikbaarheid, betaalbaarheid en innovatie
    JA21 heeft haar ‘Luchtvaartplan 2030’ gepresenteerd, waarin de partij pleit voor een koerswijziging in het Nederlandse luchtvaartbeleid. Betaalbaarheid voor reizigers, een gelijk Europees speelveld, realistische verduurzaming en het behoud van banen staan centraal.
    18/07/25
    Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
    Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
    17/07/25
    easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
    Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
    16/07/25
    Exclusief voor leden
    Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
    Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
    15/07/25
    Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
    Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
    15/07/25
    Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
    Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
    11/07/25
    De fuik van nepadvertenties voor vakanties
    Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    02/04/26
    02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
    Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...