Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing

Belangrijk jaar voor Utrecht Marketing: meerjarenopdracht van gemeente Utrecht

Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde. Foto: Utrecht Marketing.
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.

Michel van Velde woont sinds 1992 in Utrecht waar hij zich inzet voor de creatieve en digitale sector. Hij is oprichter en CEO van het creative digital agency Craftmore dat is gespecialiseerd in het creëren van digitale merkervaringen. Van Velde was oprichter van One Shoe dat hij leidde van 2006 tot 2020. Dit bureau richtte zich op strategie, design, development en campagnes. One Shoe is onder meer bekend van Thuisarts.nl. Daarnaast was Van Velde gedurende tien jaar bestuurslid van de Economic Board Utrecht.

"Het doet mij goed dat wij Michel mogen verwelkomen als nieuwste lid van de Raad van Toezicht", aldus voorzitter Rinda den Besten. "Hij is een succesvol ondernemer met stevige wortels in Utrecht. Zijn kennis en vaardigheden stellen ons als RvT nog beter in staat als toezichthouder en klankbord van de directie van Utrecht Marketing te fungeren."
 

Afscheid

Tegelijkertijd met de benoeming van Van Velde hebben Karen Anne Hüpler-Hebben, Han Hendriks en Harm Janssen afscheid genomen van de Raad van Toezicht omdat hun termijn is verstreken.

Naast Rinda den Besten en Michel van Velde bestaat de Raad van Toezicht uit de in het voorjaar 2024 toegetreden Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch en Tom Heintjes. Mieke Franssen trad in 2021 toe tot de RvT. Het betreft een onbezoldigde functie. 

Cor Jansen, directeur-bestuurder van Utrecht Marketing: "2025 is een belangrijk jaar voor de organisatie. Wij werken toe naar een nieuwe meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht en een ambitieus meerjarenplan 2026-2029. De Raad van Toezicht is hierbij voor mij een belangrijke sparringpartner. Uiteraard ga ik Karen-Anne, Han en Harm missen, maar ik prijs mij gelukkig met de huidige samenstelling van RvT. Ik heb er geen twijfel over dat de leden mij scherp houden en Utrecht Marketing als organisatie verder brengen."

Trefwoorden: Utrecht, DMO, marketing, raad, beleid,

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...