Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag

Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands. Foto: KWbN.
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

Lana legt uit: "We dagen iedereen in Nederland uit om de hele maand januari elke dag een half uur te gaan lopen. En zeg nou zelf, wat is nu eigenlijk een half uurtje?”

Profijt

"Een half uurtje. Zo lang, of eigenlijk: zo kort, hoef je maar in beweging te komen om al profijt te hebben. Niet alleen kan het helpen om de overtollige kerstkilo’s kwijt te raken, maar bovendien is het wetenschappelijk bewezen dat wandelen het risico op hart- en vaatziekten vermindert (onderzoek van Radboud UMC). Ook voor je mentale welbevinden is wandelen top. Bovendien is wandelen heel laagdrempelig, je doet comfortabele schoenen aan en je stapt je deur uit. Dus: wat houd je tegen?”, aldus de Wandelaar des Vaderlands. 

Naast Lana Witte-de Wit gaan in ieder geval ook Kirsten van Dissel (presentatrice van Omroep West en actrice) en Milouska Meulens (presentatrice en schrijfster) de Nieuwjaars Wandelchallenge aan.

Kick-off 1 januari

De landelijke aftrap van de Nieuwjaars Wandelchallenge vindt plaats op:

1 januari, om 13.30 uur in het Haagse Bos
aanmelden (verplicht) via wandelaardesvaderlands@gmail.com

Wandelaar des Vaderlands, Lana Witte-de Wit zal samen met Mark Kras, boswachter van Staatsbosbeheer, en een groep enthousiaste deelnemers de challenge starten met een halfuur durende wandeling door dit eeuwenoude, royale stadsbos.

Hoe doe je mee?

Deelnemen aan de Nieuwjaars Wandelchallenge is gratis en vrijblijvend. Deelnemers kunnen zich aanmelden via de Wandel.nl-app en daarmee hun dagelijkse wandeling vastleggen. Zij ontvangen hiermee aan het einde van de maand een digitale badge.

Daarnaast is er een Facebookgroep Nieuwjaars Wandelchallenge waarbij mensen zich kunnen aansluiten en door middel van de hashtag ‘wandelchallenge2025’ kan iedereen op social media laten weten dat hij, zij of hen meedoet.

In principe wordt er elke dag gewandeld behalve bij weercode rood.
Trefwoorden: wandelen, natuur, kwbn, recreatie

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.