Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus. AchtergrondDe toeristische sector bevindt zich op een kruispunt. De traditionele manier van reizen is niet langer houdbaar. Klimaatverandering, digitalisering en sociale onrust dwingen ons om na te denken over een nieuwe toekomst voor toerisme. De huidige manier van toerisme leidt tot ongelijkheid, schade aan het milieu en een verlies aan culturele identiteit. We moeten een nieuwe weg inslaan, waarbij toerisme een positieve bijdrage levert aan mensen en de planeet. Dat vraagt om nieuwe businessmodellen, een innovatieve aanpak van de arbeidsmarkt, een totaal andere relatie met bestemmingen en een radicale transformatie van de toeristische mobiliteit. Die transformatie vraagt om zogenaamde change agents die het voortouw moeten nemen. Op het Trendcongres smeden we een coalition of the willing en brengen we alle (toekomstige) change agents bij elkaar. Samen maken we toerisme: Business as Unusual. Waarom dit congres bijwonen?- Inspiratie: Laat je inspireren door buitenlandse keynotesprekers en verdiep je in de nieuwste ontwikkelingen in de sector.
- Netwerken: Maak kennis met andere change agents en bouw aan een sterk netwerk.
- Leren: Ontdek nieuwe businessmodellen en innovatieve oplossingen voor de uitdagingen waar de sector voor staat.
- Verandering: Wees onderdeel van de beweging naar een duurzaam en regeneratief toerisme.
Wat kun je verwachten?- Diepgaande discussies: Over de toekomst van toerisme, de rol van technologie en de impact van onze keuzes op bestemmingen.
- Praktische workshops: Ontwikkel nieuwe vaardigheden en leer hoe je verandering kunt implementeren in jouw organisatie.
- Inspirerende voorbeelden: Ontdek hoe andere bedrijven en organisaties al bezig zijn met het transformeren van de sector.
Save the date!Blokkeer nu alvast donderdag 20 maart in je agenda voor het Trendcongres 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
15/04/25
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.
|
05/03/25
Tijdens de kampioenschappen wordt op zowel zaterdag- als zondagochtend voor het eerst een speciale tribune ingericht voor mensen met een visuele beperking.
|
10/02/25
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
|
07/01/25
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
05/12/24
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
|
03/12/24
Hoewel de grote meerderheid van de sneeuwliefhebbers (60%) de ervaring van een wintersportvakantie onvervangbaar vindt, onafhankelijk van hoeveel sneeuw er zou vallen, wacht (33%) op een duidelijke sneeuwgarantie alvorens een vakantie te boeken, volgens cijfers van reisorganisatie Sunweb.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|