Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-12-2024
Auteur: Marc Gerlings

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025

Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint. 

"Liefde is geen zwakte; het is daadkracht. Het is luisteren zonder oordeel, en bouwen aan een samenleving waarin diversiteit niet alleen wordt getolereerd, maar gevierd. Liefde is een keuze, en Pride 2025 nodigt ons uit die keuze elke dag opnieuw te maken,” aldus Lucien Spee de Castillo Ruiz, executive director van Pride Amsterdam. Het moto luidt voluit: ‘Be who you are, love who you want’. De liefde van en voor de lhbtiqa+-community is ook het verbindende thema tussen TOGETHER van afgelopen jaar en UNITY dat tijdens WorldPride 2026 centraal zal staan.

"De exacte invulling van het programma komt in het voorjaar (2025, red.), maar zoals altijd vindt de botenparade de eerste zaterdag van augustus plaats. Met de bekendmaking van het thema kunnen geïnteresseerden zich nu gaan voorbereiden en vanaf 3 januari 2025 inschrijven voor deelname aan de botenparade.

Deelnemers Botenparade 2025 gezocht

Partijen die willen deelnemen aan de botenparade worden uitgenodigd om zich van 3 januari tot 2 februari 2025 in te schrijven en een conceptplan in te zenden. Op 8 februari zal bekendgemaakt worden welke inzendingen het mooiste zijn en het beste aansluiten bij het thema en daarom beloond worden met een startbewijs voor de parade op zaterdag 2 augustus 2025. 

Om de parade toegankelijk te houden voor organisaties uit de community betalen deze deelnemers slechts een fractie van de kostprijs en is hun inschrijfgeld sinds 2014 niet gestegen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de bedrijven die meevaren en waarvoor maximaal 20 plekken zijn. Deze bedrijven stellen daarnaast €75.000 ter beschikking aan het zichtbaarheidsfonds waar deelnemers uit de categorieën 3/4/10 en 11 een bijdrage kunnen aanvragen van maximaal € 5.000 voor de aankleding van hun boot. Op https://pride.amsterdam/events/canal-parade/ is alle informatie te vinden. 
Trefwoorden: evenement, Amsterdam, Pride 2025

CELTH



||| Nieuws |||

26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
15/04/25
Ahoy location of the year
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.
05/03/25
EK indoor atletiek biedt tribune voor fans met visuele beperking
Tijdens de kampioenschappen wordt op zowel zaterdag- als zondagochtend voor het eerst een speciale tribune ingericht voor mensen met een visuele beperking.
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.