Geplaatst op: 12-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten

Albron en Boon Food Group kondigen vandaag een strategische samenwerking aan voor de exploitatie van het nieuwe supermarktconcept van Albron in Center Parcs-parken in Nederland en België. Door deze krachtenbundeling zullen de supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf. Deze samenwerking betekent een versterking van het aanbod, waarbij gemak, duurzaamheid en verse en regionale specialiteiten centraal staan.


Met deze nieuwe stap speelt Albron, de gevestigde horeca- en retailpartner van Center Parcs, in op de veranderende wensen van vakantiegangers. "We weten dat gasten tijdens hun verblijf een andere eetbehoefte hebben dan thuis. Het gaat veel meer om lekker eten, samen genieten en tijd besparen,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. "Door met Boon Food Group samen te werken, kunnen we een flexibel en gastgericht aanbod neerzetten dat inspeelt op deze behoeften. We maken het hiermee nóg makkelijker voor gasten om van hun vakantie te genieten, zonder concessies aan kwaliteit.”


Boon Food Group, een familiebedrijf met meer dan een eeuw ervaring in de levensmiddelensector, brengt haar expertise in bij het herontwerp van het supermarktassortiment. "Deze samenwerking met Albron sluit goed aan bij onze strategische koers om verbinding met de recreatiesector te intensiveren,” zegt Arij Boon, CEO van Boon Food Group. "Wij willen vakantiegangers de kwaliteit en het gemak bieden die passen bij hun vakantiebeleving en hun verblijf bij Center Parcs onvergetelijk maken.”


Gasten kunnen straks rekenen op een uitgebreid versassortiment, met veel gemakkelijke maaltijden en producten van premiumkwaliteit. Daarbij wordt met de lancering van een nieuwe webshop het gemak nog verder vergroot: gasten kunnen hun boodschappen vooraf bestellen, zodat bij aankomst bijvoorbeeld hun favoriete drankjes al koud in de koelkast staan. Zo kunnen zij optimaal genieten zonder veel tijd in de supermarkt of keuken door te brengen.

Trefwoorden: Samenwerking supermarkten, vakanties, toerisme, retail

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
04/12/24
Exclusief voor leden
Goed jaar voor PiNCAMP
Het gaat goed met PiNCAMP, het campingbedrijf van ADAC, ANWB en TCS. Het aantal boekingen groeide in 2024 met 28% in vergelijking met 2023. De website PiNCAMP en anwbcamping.nl trok 14 miljoen bezoekers.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achert
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme zoekt voorzitter
De nieuwe Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT) zoekt een onafhankelijk voorzitter. Deze mag het stokje overnemen van kwartiermaker Rob van Gijzel. De Raad is op zoek naar een voorzitter met publiek-privaat bestuurlijke statuur die tegelijkertijd overtuigend en verbindend is.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...