Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen

Ervaring uit hotelbranche, beurzen en evenementen en museale wereld

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Yvonne Nassar. Foto: NBTC.
Per 1 januari 2025 treedt Yvonne Nassar aan als de nieuwe algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). 

Yvonne heeft veel verschillende functies in het vakgebied Leisure doorlopen. Hiervoor was Nassar werkzaam als Head of Marketing & Communication bij het Van Gogh Museum. Eerder was ze werkzaam bij RAI Amsterdam en in de hotelbranche. Ze volgt Jos Vranken op, die per 1 oktober vertrok bij NBTC.

Han Polman, voorzitter van de Raad van Toezicht van NBTC: "Wij zijn bijzonder blij Yvonne per 1 januari als algemeen directeur te verwelkomen. Met haar kennis en ervaring krijgt NBTC een ervaren en verbindende leider. Dat is belangrijk om samen met alle partners ervoor te zorgen dat de vrijetijdseconomie met goede ontmoetingen bijdraagt aan de kwaliteit van ons land. De medewerkers en de Raad van Toezicht van NBTC kijken erg uit naar de samenwerking met Yvonne.”

Bekend met NBTC

Yvonne Nassar: "Gedurende mijn loopbaan werkte ik al regelmatig samen met het NBTC-team in binnen- en buitenland. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan activiteiten om internationale congressen te verwelkomen en heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de data en inzichten op het gebied van toerisme. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle medewerkers, partners, bedrijfsleven, overheid en anderen uit het omvangrijke NBTC-netwerk. Daarbij wil ik mijn bijdrage leveren aan Nederland als toerisme- en congresbestemming voor zowel bewoners als bezoekers en organisaties, waarbij duurzaamheid en innovatie hoog op de agenda staan.”

Carrière

Met haar uitgebreide achtergrond in de gastvrijheidssector brengt Yvonne waardevolle expertise mee. Voor het Van Gogh Museum was Yvonne werkzaam bij RAI Amsterdam. Hier startte zij de marketing & innovatieafdeling en werkte als Head of Customer Strategy & Marketing. Ook was zij Director of Marketing Europe bij Dolce Hotels & Resorts vanuit Parijs. 
Trefwoorden: toerisme, NBTC, directeur, Nassar, management

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...