Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Onderdeel van de toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Op donderdag 31 oktober 2024 vond een bijzondere onthulling plaats: één van de grotere stadsbussen uit Aken is geheel omgetoverd tot ‘Das ist Parkstad’-bus. Deze bus zal een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden. Inwoners en bezoekers van Aken worden zo verleid om de parels van Parkstad Limburg te ontdekken. 


Das ist Parkstad 

De toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’ is in 2023 gestart en deze zomer uitgebreid naar Duitsland. Met ‘Das ist Parkstad’ wordt de bekendheid van Parkstad Limburg in Noordrijn-Westfalen versterkt. Eric Geurts, portefeuillehouder toerisme van Stadsregio Parkstad Limburg, over de boodschap van de campagne: "Topattracties en te gekke festivals zorgen ervoor dat het bruist in Parkstad! Tegelijkertijd kunnen rustzoekers genieten van het vele groen, fraaie kastelen en kloosters. Parkstad Limburg is dé bestemming voor zowel avontuur als ontspanning, en ligt op slechts korte afstand van Aachen. Welkom in het dynamische Parkstad Limburg!” 


‘Das ist Parkstad’-Bus 

De unieke ‘Das ist Parkstad’-Bus is mogelijk gemaakt door de Duitse busmaatschappij ASEAG, Stadsregio Parkstad Limburg en de Regio Deal Parkstad Limburg, Discovery Museum, GaiaZoo, De Miljoenenlijn en Woonboulevard Heerlen. Hierbij is nauw samengewerkt met Visit Zuid-Limburg. In samenwerking met deze partners wordt Duitse gasten zo de kans geboden om kennis te maken met al het moois dat Parkstad te bieden heeft. Wethouder Thomas Hissel van de Stadt Aachen voegt toe: "Aken en Parkstad Limburg werken steeds nauwer samen. Parkstad Limburg is voor Aken een zeer nabije en interessante regio. Vooral in het hoogseizoen rond de kerstmarkt van Aken zal de ‘Parkstad’-bus zeker veel aandacht trekken. Deze bus is een symbool van verbinding tussen Aken en Parkstad Limburg!"

Trefwoorden: Marketing, campagne, stadsbus

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
6 juni beperkt treinverkeer naar luchthaven Schiphol
Als gevolg van een staking in regio Midden-Nederland georganiseerd door vakbonden, rijden op vrijdag 6 juni in het gehele land geen NS-treinen. Treinverkeer naar luchthaven Schiphol gaat beperkt door.
05/06/25
Schiphol: Tarieven goedgekeurd, maar natuurvergunning vernietigd
Schiphol beleefde op 4 juni 2025 een dag vol tegenstrijdige ontwikkelingen. Terwijl de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht gaf voor de forse tariefverhogingen van de luchthaven, vernietigde de rechtbank Den Haag de natuurvergunning van Schiphol wegens gebrekkige onderbouwing.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.