Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Topsprekers over Balans bij gratis 'Zet je regio op de kaart 2024'

Kennisprogramma Recreatie Vakbeurs 2024 met 2x NRIT presentaties trends en slotworkshop Zet je regio op de kaart.

Topsprekers over Balans bij gratis 'Zet je regio op de kaart 2024'
Kom ook naar \'Zet je regio op de kaart 2024\'.
Het kennisprogramma voor de 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvindt op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is bekend. Met natuurlijk twee keer de presentatie van NRIT met een preview op het Trendrapport Toerisme en Vrijetijd 2025 (dinsdag en woensdag) en op de slotdag het congres 'Zet je regio op de kaart 2024'.

Dinsdag 12 november presenteert Hoofdredacteur NRIT, Ton Vermeulen de 'Trends in toerisme' van 14.00 tot 15.00. Het thema voor deze presentatie is het verblijfstoerisme. Samen met Marc Gerlings worden de trends van dit moment doorgenomen en het is een preview op het komende Trendrapport Toerisme Recreatie en Vrijetijd.
Op woensdag 13 november is het de dag van de presentatie 'Trends in vrije tijd'. Het thema is vermaak & dagrecreatie. Ook hierbij krijg je een preview van het komende Trendrapport Toerisme Recreatie en Vrijetijd.
Beide presentaties vinden op de beursvloer plaats in het vrij toegankelijke 'Recreatie College'. Je hoeft je hiervoor niet aan te melden. 

NRIT 'Zet je regio op de kaart 2024' over balans

Ton Vermeulen over dit kennisevent op de slotdag 14 november van de beurs. "Onze vrijetijdssector staat voor grote uitdagingen. Zo moeten we werken aan klimaatdoelstellingen, florerend ondernemerschap, inclusie en brede welvaart maar tegelijkertijd een aantrekkelijk aanbod voor de (inter)nationale gast realiseren. Al die uitdagingen komen samen op de bestemming waarbij we het adagium ‘meer bezoekers’ hebben ingeruild voor ‘de bestemming in balans’. We werken nationaal, regionaal en lokaal aan bestemmingen waar de belangen van bewoners, bezoekers en bedrijven met elkaar in balans zijn. Hoe we ‘in balans’ komen is nog een hele zoektocht waar de laatste jaren gelukkig al heel wat bouwstenen voor zijn aangereikt."

Het programma is van 10.00 (ontvangst) tot 12.35 (aanvang lunch). Sprekers zijn Ernst Jonker (CELTH), Thijs de Groot (NBTC), Frank Verkoijen en Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan en Jelmer Bokma (Noord.peil), Gerjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom), slotspreker is Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duivenland). Het completer programma vind je hier.

De lunch van Zet je regio op de kaart wordt aangeboden door de Recreatie Vakbeurs.

Aanmelden 'Zet je regio op de kaart 2024'

'Zet je regio' op de kaart is gratis. Je bent van harte welkom maar wel alleen na aanmelding.

Dit jaar staat er een uitgebreid aanbod van keynotes, inspiratiesessies en workshops op het programma, dat plaatsvindt in de sfeervolle setting van het Recreatie College.

In het Recreatie College, gelegen in hal 8 (Klepperzaal), wordt het uitgebreide kennisprogramma gepresenteerd. Dit programma biedt een gevarieerde mix van interactieve keynotes, inspiratiesessies en workshops om ondernemers, marketeers en professionals binnen de recreatiesector te ondersteunen in hun groei.

Hoogtepunten uit het kennisprogramma:


Workshop: Leer professionele video’s maken met je smartphone – Geertje Algera
Smartphone video-expert en voormalig KRO-televisiejournalist Geertje Algera leert bezoekers hoe ze met eenvoudige technieken indrukwekkende video’s kunnen maken en monteren. Ideaal voor marketeers die hun digitale content willen verbeteren.

Duitse gasten in Nederland: Achtergronden, cijfers en trends – Martin Pohl, Market & Insight Manager NBTC
Ontdek waarom Duitsland een belangrijke markt is voor Nederlandse recreatiebedrijven. Martin Pohl deelt waardevolle inzichten over reisgedrag, bezoekersprofielen en actuele trends vanuit het perspectief van de Duitse markt.

Het bouwen van een nieuw vakantieparkenmerk – René Peul, Brand Director Dormio Resort & Hotels – Summio Parcs
Een exclusieve keynote over het creëren van een nieuw vakantieparkenmerk. Brand Director René Peul neemt bezoekers mee in hun visie op innovatie en gastbeleving, met speciale aandacht voor hun nieuwe merk, Summio Parcs.

"Met workshops zoals ‘Smartphone fotografie’ en ‘Hoe AI en ChatGPT jouw recreatiebedrijf kan helpen, worden marketeers en ondernemers meteen uitgedaagd om creatief te zijn”, vertelt Rozemarijn Spieard, marketeer van Recreatie Vakbeurs. "Daarnaast bieden we inspiratiesessies en keynotes, zoals de presentatie ‘Vooruitblik 2025: de toekomstbestendige trends’ door Trendwatcher Goof Lukken. In het nieuwe Recreatie College ga je letterlijk terug in de schoolbanken. In een prachtige setting met een echte Amerikaanse schoolbus. Een ervaring die je niet wilt missen!”

Praktische informatie en aanmelden

Recreatie Vakbeurs 2024 vindt plaats op 12, 13 en 14 november in Evenementenhal Hardenberg. Het evenement verwacht meer dan 330 exposanten en 8.000 bezoekers uit de recreatiebranche. Het kennisprogramma is toegankelijk voor alle bezoekers, maar voor de workshops is vooraf registreren aanbevolen. Het volledige programma, inclusief alle sprekers en tijden, is te vinden op: www.recreatie-vakbeurs.nl.
Trefwoorden: Zet je regio op de kaart, Recreatie Vakbeurs, NRIT, presentatie, trends

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...