Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Topsprekers over Balans bij gratis 'Zet je regio op de kaart 2024'

Kennisprogramma Recreatie Vakbeurs 2024 met 2x NRIT presentaties trends en slotworkshop Zet je regio op de kaart.

Topsprekers over Balans bij gratis 'Zet je regio op de kaart 2024'
Kom ook naar \'Zet je regio op de kaart 2024\'.
Het kennisprogramma voor de 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvindt op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is bekend. Met natuurlijk twee keer de presentatie van NRIT met een preview op het Trendrapport Toerisme en Vrijetijd 2025 (dinsdag en woensdag) en op de slotdag het congres 'Zet je regio op de kaart 2024'.

Dinsdag 12 november presenteert Hoofdredacteur NRIT, Ton Vermeulen de 'Trends in toerisme' van 14.00 tot 15.00. Het thema voor deze presentatie is het verblijfstoerisme. Samen met Marc Gerlings worden de trends van dit moment doorgenomen en het is een preview op het komende Trendrapport Toerisme Recreatie en Vrijetijd.
Op woensdag 13 november is het de dag van de presentatie 'Trends in vrije tijd'. Het thema is vermaak & dagrecreatie. Ook hierbij krijg je een preview van het komende Trendrapport Toerisme Recreatie en Vrijetijd.
Beide presentaties vinden op de beursvloer plaats in het vrij toegankelijke 'Recreatie College'. Je hoeft je hiervoor niet aan te melden. 

NRIT 'Zet je regio op de kaart 2024' over balans

Ton Vermeulen over dit kennisevent op de slotdag 14 november van de beurs. "Onze vrijetijdssector staat voor grote uitdagingen. Zo moeten we werken aan klimaatdoelstellingen, florerend ondernemerschap, inclusie en brede welvaart maar tegelijkertijd een aantrekkelijk aanbod voor de (inter)nationale gast realiseren. Al die uitdagingen komen samen op de bestemming waarbij we het adagium ‘meer bezoekers’ hebben ingeruild voor ‘de bestemming in balans’. We werken nationaal, regionaal en lokaal aan bestemmingen waar de belangen van bewoners, bezoekers en bedrijven met elkaar in balans zijn. Hoe we ‘in balans’ komen is nog een hele zoektocht waar de laatste jaren gelukkig al heel wat bouwstenen voor zijn aangereikt."

Het programma is van 10.00 (ontvangst) tot 12.35 (aanvang lunch). Sprekers zijn Ernst Jonker (CELTH), Thijs de Groot (NBTC), Frank Verkoijen en Wander Groot (Leisurebrains), Els van der Laan en Jelmer Bokma (Noord.peil), Gerjan Elzinga (Elzinga & Oterdoom), slotspreker is Ruurt van der Wel (Eilandmarketing Schouwen-Duivenland). Het completer programma vind je hier.

De lunch van Zet je regio op de kaart wordt aangeboden door de Recreatie Vakbeurs.

Aanmelden 'Zet je regio op de kaart 2024'

'Zet je regio' op de kaart is gratis. Je bent van harte welkom maar wel alleen na aanmelding.

Dit jaar staat er een uitgebreid aanbod van keynotes, inspiratiesessies en workshops op het programma, dat plaatsvindt in de sfeervolle setting van het Recreatie College.

In het Recreatie College, gelegen in hal 8 (Klepperzaal), wordt het uitgebreide kennisprogramma gepresenteerd. Dit programma biedt een gevarieerde mix van interactieve keynotes, inspiratiesessies en workshops om ondernemers, marketeers en professionals binnen de recreatiesector te ondersteunen in hun groei.

Hoogtepunten uit het kennisprogramma:


Workshop: Leer professionele video’s maken met je smartphone – Geertje Algera
Smartphone video-expert en voormalig KRO-televisiejournalist Geertje Algera leert bezoekers hoe ze met eenvoudige technieken indrukwekkende video’s kunnen maken en monteren. Ideaal voor marketeers die hun digitale content willen verbeteren.

Duitse gasten in Nederland: Achtergronden, cijfers en trends – Martin Pohl, Market & Insight Manager NBTC
Ontdek waarom Duitsland een belangrijke markt is voor Nederlandse recreatiebedrijven. Martin Pohl deelt waardevolle inzichten over reisgedrag, bezoekersprofielen en actuele trends vanuit het perspectief van de Duitse markt.

Het bouwen van een nieuw vakantieparkenmerk – René Peul, Brand Director Dormio Resort & Hotels – Summio Parcs
Een exclusieve keynote over het creëren van een nieuw vakantieparkenmerk. Brand Director René Peul neemt bezoekers mee in hun visie op innovatie en gastbeleving, met speciale aandacht voor hun nieuwe merk, Summio Parcs.

"Met workshops zoals ‘Smartphone fotografie’ en ‘Hoe AI en ChatGPT jouw recreatiebedrijf kan helpen, worden marketeers en ondernemers meteen uitgedaagd om creatief te zijn”, vertelt Rozemarijn Spieard, marketeer van Recreatie Vakbeurs. "Daarnaast bieden we inspiratiesessies en keynotes, zoals de presentatie ‘Vooruitblik 2025: de toekomstbestendige trends’ door Trendwatcher Goof Lukken. In het nieuwe Recreatie College ga je letterlijk terug in de schoolbanken. In een prachtige setting met een echte Amerikaanse schoolbus. Een ervaring die je niet wilt missen!”

Praktische informatie en aanmelden

Recreatie Vakbeurs 2024 vindt plaats op 12, 13 en 14 november in Evenementenhal Hardenberg. Het evenement verwacht meer dan 330 exposanten en 8.000 bezoekers uit de recreatiebranche. Het kennisprogramma is toegankelijk voor alle bezoekers, maar voor de workshops is vooraf registreren aanbevolen. Het volledige programma, inclusief alle sprekers en tijden, is te vinden op: www.recreatie-vakbeurs.nl.
Trefwoorden: Zet je regio op de kaart, Recreatie Vakbeurs, NRIT, presentatie, trends

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.