Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025

ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025

De titel ANWB Caravan van het Jaar 2025 gaat naar de Tabbert Cazadora, een betaalbare, luxe caravan. De nieuwe Nederlandse camperbouwer VAN-Jorn valt in de prijs voor de titel Camper van het jaar 2025, volgens de ANWB/NKC is deze camper vooral te prijzen door zijn baanbrekend modulaire bouwwijze.

 

De Caravan en Camper van het Jaar is een initiatief van ANWB Kamperen. Dit jaar hebben de ANWB en de Nederlandse Kampeerauto Club (NKC) samengewerkt om de ANWB/NKC Camper van het Jaar te organiseren. De nieuwe of sterk vernieuwde modellen voor 2025 zijn beoordeeld door een vakjury en een publieksjury. De beoordelingscriteria omvatten innovatie, bouwwijze, ontwerp van het interieur en exterieur, afwerking, uitrusting, originaliteit en de prijs-kwaliteitverhouding.

 

Caravan van het Jaar: Tabbert Cazadora 

Tabbert is onder de vleugels van Knaus, dat het merk ongeveer vijftien jaar geleden heeft overgenomen, uitgegroeid tot een sterke speler in de markt van betaalbare, luxe caravans. De nieuwe Tabbert Cazadora serie vervangt de Da Vinci serie.

 

Dit vindt de jury

"De Tabbert Cazadora is een zeer nette caravan, afgewerkt met goede materialen en heeft een luxe uitstraling. De standaard uitrusting is zeer compleet en de prijs-kwaliteitverhouding is prima. De elegante buitenkant, het stalen Dyonic chassis en de FoldXpand-achterwand die 10 cm extra ruimte biedt met moderne led-achterlichten, zijn hier voorbeelden van. De service-box met watervulopening, aftapkranen, boiler en stroomaansluiting is handig, alles is toegankelijk via één serviceluik. Het interieur is zorgvuldig afgewerkt met kwalitatief goede materialen zoals strakke bovenkastjes met soft-close, automatische vergrendeling en trilvaste legplanken. De sfeer is warm door de luxe bekleding, donkere houttinten en wanden met ruitelementen. De geïntegreerde sfeerverlichting en de wand met fotolijstjes voor je vakantieherinneringen maken de ruimte gezellig en huiselijk.”

De Tabbert Cazadora is te koop vanaf € 27.890.

 

Camper van het Jaar: VAN-Jorn modulaire buscamper

VAN-Jorn is een Nederlandse camperbouwer die bestelwagens ombouwt met een modulair systeem, geïnspireerd door organische vormen uit de natuur. De basis is een geïsoleerde en gestoffeerde bus (van een van de Stellantis-merken of een Mercedes-Benz Sprinter), met montagerails en stroompunten langs de wanden en het dak.

 

Dit vindt de jury

"De modulaire bouwwijze van VAN-Jorn zal veel kampeerders aanspreken. Door gebruik te maken van losse, uitwisselbare modules kan iedereen zijn favoriete indeling kiezen, wat uniek is in de camperbouw. De gepassioneerde, jonge makers hebben goed nagedacht over verschillende stijlen en smaken. Opvallend is de nieuw ontwikkelde badkamermodule met douche en toilet, wat in deze klasse zeer bijzonder is. De materialen van hout en aluminium geven een duurzame uitstraling en de organische vormen zorgen voor een ruimtelijk effect. De jury prijst dit Nederlandse initiatief omdat het beginnende camperaars veel mogelijkheden biedt binnen een betaalbaar segment.”

De VAN-Jorn is te koop vanaf €70.000. Het interieur is afzonderlijk verkrijgbaar vanaf €30.000.

Trefwoorden: Caravan, camper, marketing, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.