Geplaatst op: 16-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog

Strategie: Talpa Network stopt met in-huis eCommerce-activiteiten

Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog
Eén van de zalen in The War Rooms. Fotografie door Thijs Wolzak en Bart Majoor
In het Engelse Cornwall heeft Amsterdams ontwerpbureau Kossmanndejong een immersieve, multimediale tentoonstelling gemaakt over de weerstand en strijd van een unieke historische gebeurtenis. Het vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog (1899-1902) in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, waarbij het activisme van Emily Hobhouse centraal staat. 

In vierentwintig opeenvolgende audiovisuele ruimtes worden bezoekers meegenomen in de verhalen van Boerenstrijders, Engelse militairen en de lokale zwarte bevolking. De tentoonstelling toont de escalatie van het conflict en laat zien hoe Emily, te midden van alle ellende, als een van de weinigen pleitte voor menselijkheid.

Een filmische beleving

In ‘The War Rooms’, een gebouw naar ontwerp van Stonewood Design, lopen bezoekers met een koptelefoon door het museum heen. Audioverhalen starten zodra je een ruimte binnenloopt. Deze verhalen over de militaire strijd, de cultuur van de Boeren in Zuid-Afrika, de rollen van de zwarte bevolking, en over Emily’s welzijnswerk in de Britse kampen worden synchroon afgespeeld met animaties en video’s.  Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: ontwerp, tentoonstelling, leisure, immersief, attractie

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24
Exclusief voor leden
Document Nederland 2024: Eddo Hartmann fotografeert festivals
Kleurrijke en energieke festivals blijven mensen boeien. Eddo Hartmann fotografeert het onderwerp festivals voor de jaarlijkse Rijksmuseum foto-opdracht Document Nederland.
26/09/24
Bestemming Noordoost-Brabant lanceert Podwalk “Mythes van Bosch”
's-Hertogenbosch heeft een nieuw interactief erfgoedproduct, de gps-gestuurde audiotour met een reis dor het leven en werk van de schilder Jheronimus Bosch.
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
23/09/24
Van Gogh Kerk Etten-Leur krijgt multimediale Van Gogh experience
Dankzij investeringen van de in Brabant samenwerkende Van Gogh organisaties krijgt Etten-Leur een hoogwaardige Van Gogh attractie in de Van Gogh Kerk.
18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
16/09/24
Exclusief voor leden
Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog
In het Engelse Cornwall heeft Amsterdams ontwerpbureau Kossmanndejong een immersieve, multimediale tentoonstelling gemaakt over de weerstand en strijd van een unieke historische gebeurtenis. Het vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog (1899-1902) in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, waarbij het activisme van Emily Hobhouse centraal staat.
04/09/24
DierenPark Amersfoort nieuwste lid van Club van Elf
De Club van Elf versterkt elkaar op het gebied van verschillende sociale culturele thema's en werken samen om gezamenlijke doelen te bereiken.