Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Foto\'s: Iris Vermeij i.o.v. Breda Marketing

Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.

Liset Kruls, marketing manager Breda Marketing, licht de campagne toe: "Met ’Welkom in jouw stad, Breda!’ willen we nieuwe en huidige studenten een hartelijk en warm gevoel geven, zodat iedereen zich echt thuis voelt in onze prachtige stad. De campagne onderstreept Breda's identiteit als gastvrije, groene en innovatieve studentenstad. Een stad waar jonge talenten elkaar makkelijk vinden via de vele netwerken, bijeenkomsten en evenementen om daarmee de innovatiekracht van de stad aan te jagen.”

Toekomstperspectief

Breda biedt studenten volop kansen om zich te ontwikkelen en hun talenten te ontplooien. De stad is koploper op het gebied van gaming, digitalisering en robotisering, en draagt bij aan een duurzame toekomst met initiatieven zoals Breda Robotics, Breda Game City en Breda Circulair. Wethouder Arjen van Drunen (Onderwijs): "Breda is een bruisende studentenstad. Er zijn goede onderwijsinstellingen en heel veel leuke kroegen, verenigingen en clubs. Die kroegen weten de meeste studenten al snel te vinden. Maar Breda heeft veel meer te bieden. Van sportvereniging, cultuur tot vrijwilligerswerk. En studenten hebben op hun beurt ook de stad veel te bieden. Ze kunnen zich inzetten voor de stad en meedenken over uitdagingen waar de stad voor staat. Daarvoor is het van belang dat studenten zich welkom en thuis voelen én de stad écht leren kennen.”

De stad ontdekken

De campagne bestaat uit een online en offline gedeelte. Vanaf medio augustus is de stad versierd met vlaggen, banieren, posters en digitale schermen. Onderwijsinstellingen heten hun studenten welkom via social media en narrowcasting. De Explore Breda store en het digitale platform Explore Breda bieden praktische informatie en unieke verhalen door een onvergetelijke studententijd. Daarnaast gaan studentreporters op pad om studenten te vragen naar de hotspots en activiteiten die zij het meest attractief vinden om samen Breda te ontdekken.

BredaStudentenstad

In november volgt een reeks gratis studentenactiviteiten van GoodMood, een project van gemeente Breda en diverse onderwijsinstellingen. Van 18 tot en met 28 november zijn er workshops, rondleidingen, diners, games en sportevenementen.

Het initiatief

De welkomstcampagne is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Breda en het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs in Breda (BUas, Avans, St. Joost, Curio, De Rooi Pannen en KMA).

Link: https://www.explorebreda.com/nl/werken-studeren/studeren
Trefwoorden: dmo; onderwijs, campagnes, studenten

CELTH



||| Nieuws |||

17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
26/05/25
Nieuwe route in Nationaal Park De Alde Feanen verbindt natuur, gezondheid en toerisme
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.