Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed derde kwartaal voor easyJet

Goed derde kwartaal voor easyJet
Afbeelding van Dylan Agbagni via Pixabay

easyJet heeft een prima derde kwartaal, dat op 30 juni eindigde, achter de rug. Het aantal passagiers groeide met 8% en de winst met 16%. Het ging ook erg goed met easyJet Holidays dat het aantal passagiers met 33% zag groeien en de winst met zelfs 49%. De gemiddelde vluchtlengte groeide met 1%.

easyJet vervoerde in het derde kwartaal 25,3 miljoen passagiers en behaalde daarmee een bezettingspercentage van 90,0%, dat is 0,4 procentpunt beter dan hetzelfde kwartaal van 2023. De luchtvaartmaatschappij realiseerde 156.487 vluchten. De opbrengst per stoel groeide met 1% naar 81,61 Engelse pond. Uit passagiersvervoer bedroeg de omzet 1,6 miljard pond. De omzet uit easyJet Holidays is met 336 miljoen pond nog bescheiden maar groeit sterk (+42%). 

Voor het vierde kwartaal blijven de boekingen toenemen. Op dit moment is 69% van de tickets verkocht, een stijging van 1 procentpunt op jaarbasis. Dit betekent dat easyJet momenteel 1,5 miljoen meer stoelen voor het hoogseizoen heeft verkocht vergeleken met hetzelfde moment vorig jaar. easyJet Holidays zal dit gehele boekjaar naar verwachting meer dan £180 miljoen winst maken. Dit is een groei van meer dan 48% op jaarbasis.

Johan Lundgren, CEO van easyJet, in een toelichting op de resultaten: "Onze sterke prestaties dit kwartaal zijn te danken aan het feit dat steeds meer klanten voor easyJet kiezen vanwege ons ongeëvenaarde netwerk van bestemmingen en de goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben dit resultaat behaald, ondanks dat Pasen dit jaar in maart viel en dus is meegerekend met het vorige kwartaal. Dit toont aan hoe belangrijk reizen blijft en zorgt ervoor dat we op schema liggen voor een zeer sterke zomer, waardoor we dichter bij onze middellangetermijndoelen komen."

Trefwoorden: luchtvaart, luchtvaartmaatschappijen, easyJet

CELTH



||| Nieuws |||

15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
09/05/25
Subsidies uit regiodeal 'Veluwe in Balans' voor toeristische toegangspoorten Eerbeek en Nunspeet
De provincie Gelderland heeft de eerste twee subsidies toegekend vanuit de regiodeal ‘Veluwe in Balans’. Dit maakt de herinrichting van het stationsgebied in Eerbeek tot toeristisch overstappunt en de ontwikkeling van het bezoekerscentrum in Nunspeet mogelijk.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.
06/05/25
Jongeren en kunstenaars verbeelden vrijheid en onvrijheid in bijzondere kunstinstallatie
Burgemeester Theo Weterings van Tilburg heeft op 3 mei in de LocHal de audiovisuele kunstinstallatie Het Geheugen geopend. Dit is een project van Brabant Herinnert, een Brabants samenwerkingsverband dat zich inzet om de herinneringen aan de Tweede Wereldoorlog levend te houden en door te geven aan nieuwe generaties.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...