Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Subsidie voor beter publieksbereik archeologie

Subsidie voor beter publieksbereik archeologie
Foto: 123RF

De provincie Zuid-Holland wil dat archeologie meer publiek bereikt. De nu ingestelde  subsidieregeling Publieksbereik Archeologie is bedoeld om het draagvlak voor archeologie onder de inwoners en bezoekers van de provincie te verbreden.

Er is 200.000 euro beschikbaar voor activiteiten die burgers bij archeologie betrekken. Aanvragen kunnen vanaf 15 juli 2024 worden ingediend. De regeling is een vervolg op een eerdere regeling die liep van 2016 tot 2021.

De regeling is bedoeld om de betrokkenheid van inwoners en bezoekers bij ons cultureel erfgoed te vergroten. Activiteiten kunnen variëren van het inrichten van een ruimte voor archeologische activiteiten tot het organiseren van tentoonstellingen en het publiceren van opgravingen.

De regeling is dit jaar vereenvoudigd: subsidies worden verstrekt op volgorde van binnenkomst, de doelgroep is uitgebreid met stichtingen, het maximale subsidiepercentage is verhoogd naar 80% en het maximale aan te vragen bedrag is 20.000 euro.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, historisch erfgoed, archeologie, Zuid-Holland, publieksbereik,

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.