Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

VVV en Ondernemersvereniging ontwikkelen spannende kinderspeurtocht

VVV en Ondernemersvereniging ontwikkelen spannende kinderspeurtocht

VVV Waterland van Friesland en de ondernemersvereniging van Heeg (OVH2000) hebben een spannende kinderspeurtocht ontwikkeld die kinderen op een avontuurlijke manier kennis laat maken met het historische watersportdorp Heeg. De speurtocht, genaamd ‘Juwelen zoeken in Heeg’, voert langs markante plekken in het dorp, zoals de palingaak, de Bûterhoeke en het Hooischippershuis.

Door de route op de schatkaart te volgen en negentien vragen te beantwoorden, kunnen kinderen de juwelencode kraken. De ‘juwelen’ van Heeg zijn de bijzondere plekken en leuke weetjes van het dorp. Wie de code kraakt, ontvangt een ‘juweelzoekdiploma’ en een juweeltje bij het bezoekerscentrum en VVV van Heeg.

De speurtocht begint in het interactieve bezoekerscentrum van Heeg en is zowel leuk voor kinderen als hun ouders. De speurtocht is verkrijgbaar bij het bezoekerscentrum en VVV aan de Harinxmastrjitte 36 in Heeg en online via de webshop van VVV Waterland van Friesland. De prijs bedraagt vier euro. De opbrengst wordt deels gebruikt om de speurtocht actueel te houden en de deelnemende kinderen een klein, duurzaam edelsteentje te geven. Het andere deel van de opbrengst is bestemd voor het onderhoud van het bezoekerscentrum in Heeg.

Trefwoorden: dmo, dagrecreatie, activiteiten, kinderen, kinderactiviteiten, Friesland, Heeg

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.