Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-05-2024
Auteur: Marc Gerlings

Touroperator TUI zet campagne op met 10 influencers

Touroperator TUI zet campagne op met 10 influencers
Campagnebeeld voor de werving van de 10 influencers. Foto: TUI.
Vandaag start TUI een campagne waarin de reisorganisatie op zoek gaat naar 10 TUInfluencers. Dat zijn niet de gebruikelijke influencers met veel volgers en een groot bereik op social media, maar TUI fans die graag op vakantie gaan en anderen daarvan laten meegenieten. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau The Family uit Amsterdam.

Om in aanmerking te komen, hoeven kandidaten alleen maar een video of foto via Instagram te delen waarin ze aangeven dat ze deze zomer TUInfluencer willen worden en waarom. 

Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support bij TUI België en Nederland: "TUI wil droomvakanties voor iedereen bereikbaar maken. En aangezien mensen toch al heel veel delen vanaf hun vakantieadres, dachten we: waarom zouden ze geen influencer voor ons worden? Dan kunnen ze dezelfde content delen, alleen met de merknaam TUI erbij én krijgen ze de reis gratis.” 

Het bijzondere nieuws aan de opzet: iedereen komt in aanmerking. Kandidaten hoeven dus niet veel volgers of een groot bereik te hebben.

Uit alle inzendingen selecteert de reisorganisatie vervolgens de 10 beste posts; 5 uit Nederland en 5 uit België. De geselecteerde TUInfluencers winnen een geheel verzorgde reis van 7 nachten in één van de TUI BLUE of TUI MAGIC LIFE hotels. Verblijf is op basis van een tweepersoonskamer, dus een tweede persoon mag mee op reis.

Reclame maken

Als tegenprestatie wordt van de TUInfluencers verwacht dat ze zich ook echt als influencer gaan gedragen. Dat betekent dat ze voor hun vakantie en vanaf hun vakantieadres content delen om zo het last minute aanbod van TUI onder de aandacht te brengen. Daarnaast moeten ze reclame maken voor TUI door melding te maken van de Last Minutes in hun voicemailboodschap of hun out of office reply.

De actie start vandaag, vrijdag 17 mei. Aanmelden kan tot en met maandag 10 juni. In de daaropvolgende week worden de winnaars bekend gemaakt. Meer informatie over de actie en alle voorwaarden is te vinden op tui.nl/tuinfluencers. De gekozen TUInfluencers krijgen vooraf een duidelijke briefing zodat de content die ze maken voldoet aan de geldende richtlijnen voor reclame op social media. 
Trefwoorden: touroperator, reclame, campagne, influencer, TUI

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
23/07/25
Exclusief voor leden
JA21 presenteert luchtvaartplan: investeren in bereikbaarheid, betaalbaarheid en innovatie
JA21 heeft haar ‘Luchtvaartplan 2030’ gepresenteerd, waarin de partij pleit voor een koerswijziging in het Nederlandse luchtvaartbeleid. Betaalbaarheid voor reizigers, een gelijk Europees speelveld, realistische verduurzaming en het behoud van banen staan centraal.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...