Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl

Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl

Bedandbreakfast.nl heeft haar Nederlandse en Europese website compleet vernieuwd. Dat leverde direct al meer reserveringen op. Een mooi verjaardagscadeautje voor deze organisatie die dit jaar 25 jaar bestaat en nog steeds geen commissie rekent.

Op bedandbreakfast.nl staan zo’n 3.000 B&B’s gereistreerd. Op de internationale zuster-website Bedandbreakfast.eu staan wereldwijd meer dan 4 miljoen kleinschalige accommodaties vermeld.

Nieuwe technische basis en frontend

Volgens initiatiefnemer en directeur Hanny Arens brengt het veranderende digitale landschap de nodige uitdagingen met zich mee. Als internetbedrijf zijn we constant in beweging, in de afgelopen 25 jaar hebben we dan ook meermaals onze sites vernieuwd. Voor dit jubileumjaar hebben we een nieuwe technische basis gecreëerd voor de websites, zodat we optimaal kunnen blijven innoveren. Met het nieuwe design daarbij opgeteld, zijn beide sites een stuk completer en gebruiksvriendelijker geworden. Voor gasten is het nu nóg makkelijker om unieke B&B’s, appartementen en vakantiehuisjes te vinden en te reserveren!”

Eerlijk verdienmodel

De eerste positieve resultaten van de vernieuwde websites zijn al zichtbaar. Bij het internationale zusje Bedandbreakfast.eu zijn de vernieuwingen eind 2023 doorgevoerd. Op deze site zijn ruim 33% meer reserveringen gedaan in januari en februari, dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook werden in de afgelopen maanden 24% meer B&B’s geregistreerd. Arens licht toe: "B&B's die zich op onze websites registreren, betalen een vast advertentiebedrag per jaar. Zo worden de kamerprijzen niet kunstmatig opgevoerd en hoeven zowel eigenaren als gasten géén commissies af te dragen. Deze eerlijke manier van werken is kenmerkend voor ons bedrijf.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, b&b, bed and breakfast, platforms, boekingen

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Verrassend: treinen goedkoper dan vliegen
Verrassend onderzoek van spaarplatform Raisin dat ziet dat Europese vliegreizen veel duurder zijn dan treinreizen. Een gezin betaalt gemiddeld 62% meer voor het vliegtuig dan met de trein. In 2025 zijn treinreizen in de zomer gemiddeld even duur als in 2024, maar vliegen is 6% duurder geworden. Het maakt wel uit of je met Eurostar of Deutsche Bahn reist.
19/05/25
Huurauto op vakantie: prijzen sinds 2022 meer dan gehalveerd
De prijzen voor huurauto’s op populaire Europese vakantiebestemmingen zijn in drie jaar tijd met meer dan 50 procent gedaald. Dat blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van Enterprise Car Sharing & Rental.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.
13/05/25
Exclusief voor leden
Hoe gaan Nederlanders deze zomer op vakantie?
Deze zomer gaat de helft van de Nederlanders op vakantie. Ze gaan meer met het vliegtuig, boeken meer pakketreizen en geven meer uit dan vorig jaar. Opvallend is dat veel Nederlanders hun vakantie in 2025 anders dan eerder willen inrichten.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.