Geplaatst op: 22-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde

Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 18 april 2024 in Vlissingen

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde
Peter de Wilde is key-note spreker bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Foto: Toerisme Vlaanderen.
Peter de Wilde was vorig jaar al in het vizier als key-note voor Trendcongres Toerisme en Vrijetijd. Dit jaar in Vlissingen op 18 april is hij erbij. Een topspreker die je niet wilt missen.

Met Toerisme Vlaanderen zette Peter de duurzame visie op voor 'samen naar morgen'. Dat zette ook de Nederlandse toeristische sector aan het denken, hoe je omgaat met veranderingen in toerisme. Peter zal zeker ingaan op het punt dat duurzaam toerisme van invloed is op zakelijk succes in de toekomst.

Hij is ook een bruggenbouwer. Veel kun je van hem leren over opmerkelijke samenwerkingen en de kracht van de Europese blik op toerisme. Peter heeft een grote voorliefde voor erfgoed. Dat past ook bij zijn visie op destinatiemanagement. Nieuwsgierig naar zijn key-note presentatie? Wij wel. Kom ook naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 op 18 april in Vlissingen.

Wie is Peter de Wilde?

Peter de Wilde (1969) is CEO van Onroerend Erfgoed (sinds 2022) en waarnemend CEO van Toerisme Vlaanderen (sinds 2009). Daarvoor doceerde hij Franse letterkunde en was kabinetschef cultuur en toerisme in Antwerpen. Peter was de drijvende kracht achter de innovatieve toekomstvisie toerisme ‘Reizen naar morgen’. Hij is de voorzitter van Davidsfonds, was voormalig president van de European Travel Commission (ETC) en is de President van NECSTouR, het Netwerk van Europese regio’s voor duurzaam en competitief toerisme.

Zet jouw transitie in - Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.
Trefwoorden: trendcongres, toerisme, Vlissingen, Peter de Wilde, Toerisme Vlaanderen

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...