Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-02-2024
Auteur: Marc Gerlings

Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien

Trots versterken

Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Start bewonerscampagne met kunstwerk Hugo Mulder. Fotograaf Pauline Arkesteijn.
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen. 

Wie en wat vormt de stad en haar stadsdelen en hoe verruimen ze de blik van de bewoners? De campagne startte met de onthulling van een muurschildering van kunstenaar Hugo Mulder. Deze mural laat trots het Amsterdamse wapen zien en wordt vergezeld door een extra banier onderaan met de slogan 'Blikverruimend'. De campagne is 12 weken zichtbaar in de stad. In de loop van deze weken wordt de campagne verder uitgerold en doorvertaald naar andere bewonersprojecten op stadsdeel- en buurtniveau, zoals de 24H evenementen
 

11 initiatieven

Elf initiatieven ontwikkeld door twaalf Amsterdammers staan centraal bij de lancering van deze campagne. Elk initiatief voegt iets bijzonders toe aan een duurzame en inclusieve stad. In de verdere uitrol zullen steeds meer Amsterdamse gezichten en verhalen te zien zijn die Amsterdam echt Amsterdam maken en die de campagne verrijken. Zoals het verhaal van Nicky Castricum, die 8 jaar geleden Mot in Mokum is gestart; een verzameling vlindertuinen in Amsterdam die bijdragen aan de biodiversiteit. Of Abdelhamid Idrissi. Zijn missie is om ieder kwetsbaar kind een fijne nachtrust te geven. Hij is oprichter van Studiezalen, een stichting die een fysieke werk- en begeleidingsplek biedt aan scholieren in kwetsbare wijken.

Geerte Udo, directeur amsterdam&partners over de mogelijke invloed van de campagne. "We hopen met hun verhalen, bewoners te inspireren, te laten nadenken en hun blik te verruimen. Elk perspectief is welkom. Er is geen goed of fout. Mooi of lelijk. Een campagne die juist door haar open karakter de kracht heeft mensen te verbinden, in beweging te zetten, eenheid te creëren en mensen nog meer of weer trots te laten zijn op Amsterdam."

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, bewoners, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...