Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum

Dutch Travel Week wordt in de komende jaren sterker geladen

Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum
Bezoeker Vakantiebeurs verleiden om terug te komen naar Utrecht.

Op de beursvloer van de Vakantiebeurs is bijna geen Nederlandse destinatie te vinden, maar wel is daar groots aanwezig Utrecht. De beursorganisatie is heel blij met de samenwerking met Utrecht Marketing dat de naam kreeg Dutch Travel Week. Susanne Pieren (Utrecht Marketing) heeft het netwerk van ondernemers ingezet.

Utrecht is aanwezig met een hoog opgebouwde stand. Je vindt er de highlights, tips maar ook routes worden uitgedeeld. Toch spreekt er van de geboden informatie geen boodschap uit dat je meteen op die dag nog het centrum van de Domstad moet verkennen. De Jaarbeurs spreekt met het initiatief zowel de zakelijke als de leisure bezoeker aan. Of je nu werkzaam bent in de reisbranche of op zoek bent naar inspiratie over jouw volgende vakantie, tijdens Vakantiebeurs word je ondergedompeld in vakantiesferen en vind je precies wat jij nodig hebt voor de start van jou volgende reis. Tijdens Vakantiebeurs ga je als wereldreiziger in één dag de wereld rond. Samen met  Travel Trade Day brengen we van 8 t/m 14 januari 2024 de reiswereld in haar volledigheid naar Utrecht. Vakantiebeurs is hét centrum van de Dutch Travel Week, maar er is zoveel meer te doen in Utrecht! De beursorganisatie hoopt dat meer Nederlandse bestemmingen aanhaken.

We vroegen Susanne Pieren (communicatie Utrecht Marketing) naar de samenwerking met de Vakantiebeurs in de Dutch Travel Week.

"We hebben een mooie samenwerking met de Jaarbeurs. Samen willen we bezoekers inspireren de stad in te gaan. Naast een bezoek aan de beurs is het voor bezoekers een korte afstand naar de historische binnenstad. We hebben in de stand ook een levensgrote plattegrond met highlights. We willen ze graag meer laten zien, of het nu een museum of om horecagelegenheid gaat en eventueel dat deze bezoekers nog een keer terugkomen. Utrecht heeft ontzettend veel te bieden.”

Hoe is de samenwerking met je partners in de stad opgezet? "Een vakantie of paar dagen weg in eigen land kan ook heel mooi zijn. We hebben een aantal samenwerkingspartners gevraagd mee te denken. Horecabedrijven bieden bijvoorbeeld een klein hapje of een drankje als je een toegangskaartje kunt laten zien. Verder bieden wij op diverse plekken in de stad leuke kortingen aan voor bezoekers zoals bijvoorbeeld op de Domplein Highlights Tour, een rondvaart of in onze eigen Winkel van Utrecht op het Domplein. Een kleine stimulans om de bezoekers naar de stad te krijgen.”


Trefwoorden: Vakantiebeurs, Utrecht, marketing, dmo

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...