Utrecht lokt bezoekers van Vakantiebeurs naar het stadscentrum
Dutch Travel Week wordt in de komende jaren sterker geladen
Bezoeker Vakantiebeurs verleiden om terug te komen naar Utrecht. Op de beursvloer van de Vakantiebeurs is bijna geen Nederlandse destinatie te vinden,
maar wel is daar groots aanwezig Utrecht. De beursorganisatie is heel blij met
de samenwerking met Utrecht Marketing dat de naam kreeg Dutch Travel Week.
Susanne Pieren (Utrecht Marketing) heeft het netwerk van ondernemers ingezet.
Utrecht is aanwezig met een hoog opgebouwde stand. Je vindt er de highlights,
tips maar ook routes worden uitgedeeld. Toch spreekt er van de geboden
informatie geen boodschap uit dat je meteen op die dag nog het centrum van de
Domstad moet verkennen. De Jaarbeurs spreekt met het initiatief zowel de
zakelijke als de leisure bezoeker aan. Of je nu werkzaam bent in de reisbranche
of op zoek bent naar inspiratie over jouw volgende vakantie, tijdens
Vakantiebeurs word je ondergedompeld in vakantiesferen en vind je precies wat
jij nodig hebt voor de start van jou volgende reis. Tijdens Vakantiebeurs ga je
als wereldreiziger in één dag de wereld rond. Samen met Travel Trade Day
brengen we van 8 t/m 14 januari 2024 de reiswereld in haar volledigheid naar
Utrecht. Vakantiebeurs is hét centrum van de Dutch Travel Week, maar er is
zoveel meer te doen in Utrecht! De beursorganisatie hoopt dat meer Nederlandse
bestemmingen aanhaken.
We vroegen Susanne Pieren (communicatie Utrecht Marketing) naar de samenwerking
met de Vakantiebeurs in de Dutch Travel Week.
"We hebben een mooie samenwerking met de Jaarbeurs. Samen willen we bezoekers
inspireren de stad in te gaan. Naast een bezoek aan de beurs is het voor
bezoekers een korte afstand naar de historische binnenstad. We hebben in de
stand ook een levensgrote plattegrond met highlights. We willen ze graag meer
laten zien, of het nu een museum of om horecagelegenheid gaat en eventueel dat
deze bezoekers nog een keer terugkomen. Utrecht heeft ontzettend veel te
bieden.”
Hoe is de samenwerking met je partners in de stad opgezet? "Een vakantie of
paar dagen weg in eigen land kan ook heel mooi zijn. We hebben een aantal
samenwerkingspartners gevraagd mee te denken. Horecabedrijven bieden
bijvoorbeeld een klein hapje of een drankje als je een toegangskaartje kunt
laten zien. Verder bieden wij op diverse plekken in de stad leuke kortingen aan
voor bezoekers zoals bijvoorbeeld op de Domplein Highlights Tour, een rondvaart
of in onze eigen Winkel van Utrecht op het Domplein. Een kleine stimulans om de
bezoekers naar de stad te krijgen.”
Trefwoorden: Vakantiebeurs, Utrecht, marketing, dmo
|
|
20/06/25
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
|
20/06/25
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
|
20/06/25
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
|
20/06/25
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
|
20/06/25
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
|
19/06/25
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
|
19/06/25
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
|
19/06/25
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
|
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|