Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Apollo Reizen richt zich op de Nederlandse markt met Apollo Sports. De touroperator biedt zeven bestemmingen aan. Het concept is een verblijf in een hotel, altijd zonbestemmingen waarbij veel sportieve activiteiten worden aangeboden. 


Apollo is onderdeel van de in Scandinavië grote touroperator DER Touristik maar in Nederland pas sinds 2023 actief. "Ons concept is gecentreerd rond een groot aantal plezierige activiteiten voor elke interesse en niveau. Van fitness groepslessen, golf en triatlon tot yoga, zwemmen en beachvolleybal, ons activiteitenaanbod zorgt ervoor dat elke gast zijn eigen actieve vakantie kan samenstellen. Gespecialiseerde aanbod zoals mountainbikes, WOD, x-fit, padel en tennis, samen met onder meer. een surfschool, bieden unieke ervaringen en leuke manieren om actief te blijven die je thuis niet kunt vinden,” zegt Robbin de Waal, persvoorlichter bij Apollo Reizen. 


Het concept: Actief ontspannen  

Met Apollo Sports herdefinieert de touroperator het idee van vakantie vieren. De hoogwaardige hotels in het aanbod bieden meer dan alleen accommodatie of alleen sport. Het doel is om het voor iedereen makkelijker te maken om actief te zijn, of je nu een sportschoolfanaat, een topatleet of met het gezin bent – belangrijk is om de perfecte balans te vinden. 

Elk hotel, inclusief het gerenommeerde Playitas Resort op Fuerteventura, is ontworpen om een gezonde levensstijl te ondersteunen - inclusief faciliteiten en een duurzaam, verantwoord aanbod aan restaurants en maaltijden. Met locaties verspreid rond de Middellandse Zee, in populaire vakantiebestemmingen zoals Griekenland en Spanje, biedt het ook de perfecte omgeving voor ontspanning. 


"Apollo Sport spreekt iedereen aan, van professionele atleten tot actieve gezinnen en enthousiastelingen die iets nieuws willen proberen. We komen tegemoet aan degenen die een gezonde levensstijl nastreven, met unieke sportaanbod voor iedereen, ongeacht leeftijd of fitnessniveau”, legt de Waal uit. 

 

Faciliteiten volgens Olympische standaard

Apollo Sports onderscheidt zich met haar actieve vakantieconcept van het allerhoogste niveau. Met faciliteiten die voldoen aan de Olympische standaard met goedkeuring van het Zweeds Olympisch Comité, biedt Apollo Sports een vakantie ervaring die je nergens anders kunt vinden. Naast de Scandinavische basis, heeft de touroperator inmiddels ook een Nederlandssprekende sportmanager en (gast)instructeurs in enkele van hun hotels aanwezig, waardoor Nederlandse gasten in een vertrouwde omgeving te woord kunnen worden gestaan.

 

In totaal biedt Apollo Reizen 8 verschillende volledig op sport georiënteerde hotels op 7 verschillende bestemmingen: 


  • Playitas Resort – Fuerteventura, Spanje 
  • Sivota Retreat – powered by Playitas – Sivota, Griekenland 
  • Levante – powered by Playitas – Rhodos, Griekenland 
  • Aqua Vista – powered by Playitas – Hurghada, Egypte 
  • Cavo Spada Deluxe & Spa Giannoulis Hotels – Kreta, Griekenland 
  • Lyttos Beach – Kreta, Griekenland 
  • VIDAMAR Resorts Madeira – Madeira, Portugal 
  • JA Beach – Dubai, Verenigde Arabische Emiraten 


Naast het doorlopende, uitgebreide dagelijkse sportaanbod in de hotels biedt Apollo Sports een  uitgebreide trainingskalender vol met themaweken en gastinstructeurs gedurende 52 weken per jaar - van yoga- en meditatieweken tot aerobicsweken, padelweken, hardloopweken en x-fitweken. 

Trefwoorden: Apollo, touroperator, sport, reizen

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname