Geplaatst op: 09-01-2024
Auteur: Marc Gerlings

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Sportieve touroperator Apollo start in Nederland

Apollo Reizen richt zich op de Nederlandse markt met Apollo Sports. De touroperator biedt zeven bestemmingen aan. Het concept is een verblijf in een hotel, altijd zonbestemmingen waarbij veel sportieve activiteiten worden aangeboden. 


Apollo is onderdeel van de in Scandinavië grote touroperator DER Touristik maar in Nederland pas sinds 2023 actief. "Ons concept is gecentreerd rond een groot aantal plezierige activiteiten voor elke interesse en niveau. Van fitness groepslessen, golf en triatlon tot yoga, zwemmen en beachvolleybal, ons activiteitenaanbod zorgt ervoor dat elke gast zijn eigen actieve vakantie kan samenstellen. Gespecialiseerde aanbod zoals mountainbikes, WOD, x-fit, padel en tennis, samen met onder meer. een surfschool, bieden unieke ervaringen en leuke manieren om actief te blijven die je thuis niet kunt vinden,” zegt Robbin de Waal, persvoorlichter bij Apollo Reizen. 


Het concept: Actief ontspannen  

Met Apollo Sports herdefinieert de touroperator het idee van vakantie vieren. De hoogwaardige hotels in het aanbod bieden meer dan alleen accommodatie of alleen sport. Het doel is om het voor iedereen makkelijker te maken om actief te zijn, of je nu een sportschoolfanaat, een topatleet of met het gezin bent – belangrijk is om de perfecte balans te vinden. 

Elk hotel, inclusief het gerenommeerde Playitas Resort op Fuerteventura, is ontworpen om een gezonde levensstijl te ondersteunen - inclusief faciliteiten en een duurzaam, verantwoord aanbod aan restaurants en maaltijden. Met locaties verspreid rond de Middellandse Zee, in populaire vakantiebestemmingen zoals Griekenland en Spanje, biedt het ook de perfecte omgeving voor ontspanning. 


"Apollo Sport spreekt iedereen aan, van professionele atleten tot actieve gezinnen en enthousiastelingen die iets nieuws willen proberen. We komen tegemoet aan degenen die een gezonde levensstijl nastreven, met unieke sportaanbod voor iedereen, ongeacht leeftijd of fitnessniveau”, legt de Waal uit. 

 

Faciliteiten volgens Olympische standaard

Apollo Sports onderscheidt zich met haar actieve vakantieconcept van het allerhoogste niveau. Met faciliteiten die voldoen aan de Olympische standaard met goedkeuring van het Zweeds Olympisch Comité, biedt Apollo Sports een vakantie ervaring die je nergens anders kunt vinden. Naast de Scandinavische basis, heeft de touroperator inmiddels ook een Nederlandssprekende sportmanager en (gast)instructeurs in enkele van hun hotels aanwezig, waardoor Nederlandse gasten in een vertrouwde omgeving te woord kunnen worden gestaan.

 

In totaal biedt Apollo Reizen 8 verschillende volledig op sport georiënteerde hotels op 7 verschillende bestemmingen: 


  • Playitas Resort – Fuerteventura, Spanje 
  • Sivota Retreat – powered by Playitas – Sivota, Griekenland 
  • Levante – powered by Playitas – Rhodos, Griekenland 
  • Aqua Vista – powered by Playitas – Hurghada, Egypte 
  • Cavo Spada Deluxe & Spa Giannoulis Hotels – Kreta, Griekenland 
  • Lyttos Beach – Kreta, Griekenland 
  • VIDAMAR Resorts Madeira – Madeira, Portugal 
  • JA Beach – Dubai, Verenigde Arabische Emiraten 


Naast het doorlopende, uitgebreide dagelijkse sportaanbod in de hotels biedt Apollo Sports een  uitgebreide trainingskalender vol met themaweken en gastinstructeurs gedurende 52 weken per jaar - van yoga- en meditatieweken tot aerobicsweken, padelweken, hardloopweken en x-fitweken. 

Trefwoorden: Apollo, touroperator, sport, reizen

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...