Geplaatst op: 15-11-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in London.

 

Leiden, European City of Science

Leiden&Partners diende – mede namens alle partners van Leiden, European City of Science – het jaar in de volle breedte in bij de twaalfkoppige jury van de City Nation Place in de categorie ‘Place Brand of the Year’. De categorie staat voor bestemmingen die succesvol en met een betrokken, effectieve en strategische aanpak een plaats weten te positioneren. "De jury was onder de indruk van de inzending van Leiden”, aldus Clare Dewhirst, founder en directeur van City Nation Place.  "De stad laat met dit jaar niet alleen het grote draagvlak tussen partners zien, maar is ook in staat geweest om een duidelijk raamwerk te creëren voor korte – en langetermijn doelstellingen om Leiden te positioneren als een stad van wetenschap. Het is de integrale strategie, inclusief het effect van het jaar op de omgeving, bewoners, zakelijke markt en bezoekers, dat Leiden de winnaar maakt”.


Prachtige erkenning

"De prijs een mooie bevestiging van waar we met elkaar voor gewerkt hebben”, geeft Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners aan. En dit is nog maar het begin. Het heeft de basis gelegd van waar we met elkaar op willen voortborduren. Samen met de partners in de stad zijn we de ‘erfenis’ van dit jaar aan het verzilveren met initiatieven als de Life Sciences and Health (LSH) week, Days of Art & Science, Vraag ’t Leiden en Kennis door de Wijken. Ik ben echt ongelofelijk trots op de stad en alle kennispartners die het hebben aangedurfd deze reis met ons te ondernemen”, aldus een Bulthuis.


De prijs is in London in ontvangst genomen door Mincke Pijpers en Corine van der Ceelen (Leiden&Partners) ) en Lucien Geelhoed (intendant Leiden2022). Leiden won onder meer van bestemmingen als Brussel en Zwitserland.

Link: https://www.citynationplace.com
Trefwoorden: Award, Leiden, erkenning

CELTH
 








||| Nieuws |||

26/07/24
Exclusief voor leden
Toerisme naar Parijs en de Olympische Spelen: Een kritische blik
Terwijl de Olympische Spelen in Parijs vanavondofficieel van start gaan, blijkt dat de stad te maken heeft met lege hotelkamers en een overvloed aan beschikbare tickets voor de wedstrijden. Wat is er aan de hand?
26/07/24
Exclusief voor leden
Holistische Harmonie: Roompot Hillview Resort Grandvoir
Het gloednieuwe Roompot Hillview Resort Grandvoir is onlangs feestelijk geopend. Het resort ligt in de Belgische Ardennen in de omgeving van Libramont. Voor het ontwerp is een beroemde interieurarchitect in de arm genomen die een holistische benadering heeft gekozen.
26/07/24
Woest 17 uitgeroepen tot Beste Paviljoen van Nederland 2024
Het Zeeuwse paviljoen Woest 17 is op 25 juli uitgeroepen tot het Beste Paviljoen van Nederland 2024. Naast de hoofdprijs werden er ook prijzen uitgereikt in verschillende categorieën. Strandclub Horizon in Renesse werd uitgeroepen tot Beste Nieuwkomer, Nederzandt in Zuid-Holland won de titel voor het Meest Duurzame Paviljoen en Oranje Buiten in Hoorn werd het Beste Zoetwaterpaviljoen van 2024.
25/07/24
Meer mensen verdrinken
In 2023 verdronken 98 Nederlanders, een stijging van 25 ten opzichte van het voorgaande jaar en iets boven het tienjarig gemiddelde. Dat blijkt uit gegevens van het CBS. Sinds 2022 voeren verschillende organisaties een campagne om het aantal verdrinkingsgevallen te verminderen.
25/07/24
Twee nieuwe parken voor TopParken
TopParken is de verhuur gestart van vakantiehuizen op twee nieuwste locaties, Resort de Brabantse Kempen en Resort Lexmond. Beide parken zijn recentelijk toegevoegd aan het portfolio van de vakantieaanbieder.
24/07/24
Goed derde kwartaal voor easyJet
easyJet heeft een prima derde kwartaal, dat op 30 juni eindigde, achter de rug. Het aantal passagiers groeide met 8% en de winst met 16%. Het ging ook erg goed met easyJet Holidays dat het aantal passagiers met 33% zag groeien en de winst met zelfs 49%.
22/07/24
Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs
EuroParcs heeft een nieuwe internationale mascotte, Yuki, geïntroduceerd. De mascotte werd voor het eerst onthuld op EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen. Yuki is een magisch wezen dat ontworpen is om plezier te brengen aan de gasten van EuroParcs op een speelse en educatieve manier.
22/07/24
Exclusief voor leden
Opleving in Nederlandse  hotelvastgoedmarkt
In de eerste helft van 2024 is er een duidelijke opleving van activiteit bij vastgoedbeleggers in Nederland, met een bijzondere focus op hotelvastgoed. Waar in het eerste halfjaar van 2023 slechts 42 miljoen euro in hotelvastgoed werd belegd, steeg dit beleggingsvolume in het afgelopen halfjaar naar maar liefst 250 miljoen euro.

||| Agenda |||

23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
02/10/24
02/10/24 t/m 02-10-24: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
ANWB, BOVAG, HISWA-RECRON, Kampeer & Caravan Industrie (KCI), Kampeer & Caravan Jaarbeurs (K...
10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...