Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-11-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in London.

 

Leiden, European City of Science

Leiden&Partners diende – mede namens alle partners van Leiden, European City of Science – het jaar in de volle breedte in bij de twaalfkoppige jury van de City Nation Place in de categorie ‘Place Brand of the Year’. De categorie staat voor bestemmingen die succesvol en met een betrokken, effectieve en strategische aanpak een plaats weten te positioneren. "De jury was onder de indruk van de inzending van Leiden”, aldus Clare Dewhirst, founder en directeur van City Nation Place.  "De stad laat met dit jaar niet alleen het grote draagvlak tussen partners zien, maar is ook in staat geweest om een duidelijk raamwerk te creëren voor korte – en langetermijn doelstellingen om Leiden te positioneren als een stad van wetenschap. Het is de integrale strategie, inclusief het effect van het jaar op de omgeving, bewoners, zakelijke markt en bezoekers, dat Leiden de winnaar maakt”.


Prachtige erkenning

"De prijs een mooie bevestiging van waar we met elkaar voor gewerkt hebben”, geeft Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners aan. En dit is nog maar het begin. Het heeft de basis gelegd van waar we met elkaar op willen voortborduren. Samen met de partners in de stad zijn we de ‘erfenis’ van dit jaar aan het verzilveren met initiatieven als de Life Sciences and Health (LSH) week, Days of Art & Science, Vraag ’t Leiden en Kennis door de Wijken. Ik ben echt ongelofelijk trots op de stad en alle kennispartners die het hebben aangedurfd deze reis met ons te ondernemen”, aldus een Bulthuis.


De prijs is in London in ontvangst genomen door Mincke Pijpers en Corine van der Ceelen (Leiden&Partners) ) en Lucien Geelhoed (intendant Leiden2022). Leiden won onder meer van bestemmingen als Brussel en Zwitserland.

Link: https://www.citynationplace.com
Trefwoorden: Award, Leiden, erkenning

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...