Geplaatst op: 09-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout
De vrijwilligers van de VVV

Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in beide plaatsen. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Beide vestigingen hebben tot nu toe dit jaar bijna 35.000 bezoekers getrokken.

Het grootst is de groei in Noordwijk, waar sinds februari 2022 de nieuwe vestiging in de Hoofdstraat open is. Ook de verhuizing naar de nieuwe vestiging van VVV Noordwijkerhout heeft een positief effect gehad op de bezoekersaantallen.

Bezoekersaantallen

Ten opzichte van 2022 is het aantal bezoekers in VVV Noordwijk gegroeid van 15.097 naar 23.358 tot en met oktober 2023. Vooral in het voorjaar, tijdens het bloemenseizoen en in de zomer wisten de bezoekers uit binnen- en buitenland de VVV aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee steeds beter te vinden, met in juli en augustus bijna elke dag meer dan 200 bezoekers.

In Noordwijkerhout is er ook een stijging van het aantal bezoekers van 10.260 in 2022 naar 11.166 tot en met oktober 2023. April is in Noordwijkerhout de topmaand, vooral tijdens de week voorafgaand aan het Bloemencorso waar op de vrijdag 510 bezoekers VVV Noordwijkerhout bezochten.

Lokale informatie en producten

Bezoekers komen vooral naar de VVV’s voor informatie over de omgeving, de mogelijkheden en mooie fiets- en wandelroutes, waar de vrijwilligers ze graag van de leukste lokale tips voorzien. Daarnaast is er bij de VVV’s veel vraag naar ansichtkaarten, cadeaukaarten en lokale producten, zoals de Noordwijk Thee. Van oudsher komen in Noordwijkerhout naast de bezoekers uit binnen- en buitenland ook veel lokale bewoners naar de VVV.

Trefwoorden: dmo's, vvv's, Zuid-Holland

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.