Geplaatst op: 09-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout
De vrijwilligers van de VVV

Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in beide plaatsen. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Beide vestigingen hebben tot nu toe dit jaar bijna 35.000 bezoekers getrokken.

Het grootst is de groei in Noordwijk, waar sinds februari 2022 de nieuwe vestiging in de Hoofdstraat open is. Ook de verhuizing naar de nieuwe vestiging van VVV Noordwijkerhout heeft een positief effect gehad op de bezoekersaantallen.

Bezoekersaantallen

Ten opzichte van 2022 is het aantal bezoekers in VVV Noordwijk gegroeid van 15.097 naar 23.358 tot en met oktober 2023. Vooral in het voorjaar, tijdens het bloemenseizoen en in de zomer wisten de bezoekers uit binnen- en buitenland de VVV aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee steeds beter te vinden, met in juli en augustus bijna elke dag meer dan 200 bezoekers.

In Noordwijkerhout is er ook een stijging van het aantal bezoekers van 10.260 in 2022 naar 11.166 tot en met oktober 2023. April is in Noordwijkerhout de topmaand, vooral tijdens de week voorafgaand aan het Bloemencorso waar op de vrijdag 510 bezoekers VVV Noordwijkerhout bezochten.

Lokale informatie en producten

Bezoekers komen vooral naar de VVV’s voor informatie over de omgeving, de mogelijkheden en mooie fiets- en wandelroutes, waar de vrijwilligers ze graag van de leukste lokale tips voorzien. Daarnaast is er bij de VVV’s veel vraag naar ansichtkaarten, cadeaukaarten en lokale producten, zoals de Noordwijk Thee. Van oudsher komen in Noordwijkerhout naast de bezoekers uit binnen- en buitenland ook veel lokale bewoners naar de VVV.

Trefwoorden: dmo's, vvv's, Zuid-Holland

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitalitu (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
17/06/24
Nieuw VVV infopunt voor Tilburg
Tilburg heeft een gloednieuw informatiepunt op het station. Na zeven jaar vond Stichting Marketing Tilburg dat het merk Tilburg een nieuw jasje verdiende. Daarom lanceerden ze twee nieuwe websites én ging een nieuw informatiepunt open op het station: info in Tilburg.
07/06/24
De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.
31/05/24
Exclusief voor leden
Strategische alliantie voor agrotoerisme in Limburg
De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme vormen per 1 juni een strategische alliantie voor agrotoerisme.
31/05/24
Exclusief voor leden
Corendon houdt sales acties voor 1 jarig By June
By June, het reismerk van touroperator Corendon viert op 21 juni haar eerste verjaardag. Ter ere van deze gelegenheid wordt de hele maand juni gevierd met diverse winacties van merkambassadeurs op de socialmediakanalen en met verrassingen.
27/05/24
Exclusief voor leden
Willem-Alexander opent H'ART Museum officieel
Booking.com en Agoda.com, beide onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingsites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is.
27/05/24
Booking
Booking.com en Agoda.com, beide onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingsites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is.
22/05/24
Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert
Negen nieuwe gezichten geïnstalleerd voor de rondleidingen in Roermond. Het gidsenteam bestaat nu uit 32 VVV-gidsen dat inzetbaar is voor wel 5 talen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...