Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2023

Digitale duik – groeien in de recreatiesector

Digitale duik – groeien in de recreatiesector
Belangrijke stap: Verzamel positieve online beoordelingen.

Online aanwezigheid speelt een sleutelrol in het succes van elk bedrijf, en dit geldt al helemaal voor de recreatiesector. Of je nu een camping runt, een attractiepark beheert, of outdoor-activiteiten aanbiedt, het is essentieel om je doelgroep te bereiken waar ze het meest actief zijn: online. Dit artikel belicht een aantal voordelen van marketing en online vindbaarheid binnen de recreatiesector.


Bereik effectief je doelgroep

De recreatiesector is enorm divers, wat daardoor ook geldt voor de doelgroepen die je aantrekt. Digitale marketing stelt je in staat om verschillende kanalen in te zetten om specifieke segmenten van je doelgroep gericht aan te spreken. Dit kan je aanpakken via online advertenties (SEA en social media advertising), zoekmachine optimalisatie (SEO), of andere online kanalen. Je kunt per kanaal en uiting de boodschap nauwkeurig afstemmen op de beoogde doelgroep en zo de impact van je marketinginspanningen maximaliseren.


Verhoog je online zichtbaarheid

Potentiële klanten beginnen of eindigen hun zoektocht naar recreatie-activiteiten vaak online. Dit kan zijn omdat ze inspiratie zoeken, maar ook omdat ze benieuwd zijn naar de ervaringen van anderen. Deze klanten kan je binnenslepen door te investeren in goede SEO, technische SEO, en pay-per-click (PPC) advertenties, zodat ze jóuw bedrijf als eerste zien in de zoekresultaten. Dan is de kans op websitebezoeken en boekingen ook gelijk een stuk hoger!


Sterke website

Wanneer je klanten naar je website toe lokt, is het wel essentieel dat je ze ontvangt op een professionele en gebruiksvriendelijke website. Het is het eerste wat ze zien, dus een eerste indruk is dan ook cruciaal. Je website moet daarom mobielvriendelijk zijn, snel laden en voorzien zijn van aantrekkelijke foto’s en nuttige informatie. Ook actief zijn op social media en het verzamelen van positieve online beoordelingen zijn belangrijke stappen, want dat is hoe je klanten uiteindelijk over de grens kan trekken.


Klantenbinding

Activiteiten binnen de recreatiesector zijn voor je klanten vaak uitjes, en die uitjes nemen constant andere vormen aan. Klantenbinding is daarom nogal een uitdaging, maar ook dit kan je opvangen met digital marketing. Bouw een relatie met je klanten op via e-mailmarketing, deel nieuwtjes en leuke aanbiedingen via social media, en moedig zo je klanten aan om bij je terug te keren.


Binnen de recreatiesector is het al helemaal essentieel om competitief te blijven en te groeien, want de concurrentie is moordend. Door te investeren in goede online marketing kan je je doelgroep effectiever bereiken, je online zichtbaarheid verhogen, en waardevolle klantrelaties opbouwen. Zo blijf je je concurrentie voor!


Hulp nodig?

Heb je er zelf weinig verstand van, maar wil je wél profiteren van de voordelen? Overweeg dan om een internet marketing bureau in te schakelen. Zij hebben de juiste expertise in huis om jouw bedrijf digitaal te laten stralen!

Trefwoorden: digitalisering, toerisme, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...