Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Belgisch en Nederlands Limburg gaan samen de Duitse markt bewerken. In de campagne worden de twee Limburgse provincies als één sterke reisbestemming gepresenteerd. Zij willen daarmee 3 miljoen Duitse consumenten bereiken en verleiden Limburg te bezoeken.

Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) willen de Duitse gasten ervan overtuigen Limburg te kiezen voor een vakantie dichtbij huis. "Door intensievere samenwerking kunnen we het volledige potentieel van onze regio optimaal in de kijker zetten”, aldus Igor Philtjens. 

Bereik van 3 miljoen.

Pendelaars in trein- en metrostations en passanten in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken zullen niet om de digitale affiches heen kunnen die de Limburgse troeven in de kijker zetten. Ook via advertenties in weekbladen krijgen potentiële Duitse gasten een inkijk in de troeven van de twee Limburgen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het veelzijdige aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. In totaal beoogt de campagne zo’n 3 miljoen Duitsers in de grensstreek te bereiken. 

2 landen, 1 sterke reisbestemming 

Hoewel het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel gelijkenissen. Zowel Belgisch als en Nederlands Limburg beschikt over een kwalitatief hoogstaand fietsroutenetwerk, gesitueerd in een gevarieerd landschap, met de Maas als levensader er tussenin. Daaraan gekoppeld een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. En het belangrijkste? Het is maar twee tot vier uur rijden voor de Duitsers in de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen. "We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemming versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus de gedeputeerden Toerisme en recreatie. 

Extra omzet bij ondernemers 

Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om hun slagkracht te vergroten, want voor corona roet in het eten gooide, zijn er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Gedeputeerde van Nederlands Limburg Stephan Satijn verwacht dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: "De campagne zal beide Limburgen in de spotlight zetten, zodat we de komende tijd nog meer Duitse dag- en verblijfstoeristen mogen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn. 

Visitlimburg.de 

Op de website www.visitlimburg.de is de campagne ‘Limburg x Limburg’ met haar unieke gezamenlijke aanbod vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, Limburg

CELTH



||| Nieuws |||

18/07/25
Eerste 'surf-kas' zuivert Amsterdams kanaalwater
De Amsterdamse ontwerper Frederik van Os heeft een innovatieve manier bedacht om waterrecreatie te combineren met ecologisch herstel. Zijn project, de Surf Pill, is een drijvende ‘surf-kas’ die kanaalwater zuivert terwijl mensen erop kunnen surfen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
18/07/25
Hein Pasman wordt directeur Landschap Erfgoed Utrecht
Hein Pasman is met ingang van 1 juli jl. benoemd tot algemeen directeur van Landschap Erfgoed Utrecht. Pasman nam deze positie al enige maanden waar na het vertrek van de vorige directeur. De tijdelijke invulling is nu door de Raad van Toezicht omgezet in een permanente aanstelling.
17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...