Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Belgisch en Nederlands Limburg gaan samen de Duitse markt bewerken. In de campagne worden de twee Limburgse provincies als één sterke reisbestemming gepresenteerd. Zij willen daarmee 3 miljoen Duitse consumenten bereiken en verleiden Limburg te bezoeken.

Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) willen de Duitse gasten ervan overtuigen Limburg te kiezen voor een vakantie dichtbij huis. "Door intensievere samenwerking kunnen we het volledige potentieel van onze regio optimaal in de kijker zetten”, aldus Igor Philtjens. 

Bereik van 3 miljoen.

Pendelaars in trein- en metrostations en passanten in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken zullen niet om de digitale affiches heen kunnen die de Limburgse troeven in de kijker zetten. Ook via advertenties in weekbladen krijgen potentiële Duitse gasten een inkijk in de troeven van de twee Limburgen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het veelzijdige aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. In totaal beoogt de campagne zo’n 3 miljoen Duitsers in de grensstreek te bereiken. 

2 landen, 1 sterke reisbestemming 

Hoewel het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel gelijkenissen. Zowel Belgisch als en Nederlands Limburg beschikt over een kwalitatief hoogstaand fietsroutenetwerk, gesitueerd in een gevarieerd landschap, met de Maas als levensader er tussenin. Daaraan gekoppeld een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. En het belangrijkste? Het is maar twee tot vier uur rijden voor de Duitsers in de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen. "We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemming versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus de gedeputeerden Toerisme en recreatie. 

Extra omzet bij ondernemers 

Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om hun slagkracht te vergroten, want voor corona roet in het eten gooide, zijn er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Gedeputeerde van Nederlands Limburg Stephan Satijn verwacht dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: "De campagne zal beide Limburgen in de spotlight zetten, zodat we de komende tijd nog meer Duitse dag- en verblijfstoeristen mogen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn. 

Visitlimburg.de 

Op de website www.visitlimburg.de is de campagne ‘Limburg x Limburg’ met haar unieke gezamenlijke aanbod vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, Limburg

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
Verbindingen naar Geuldal Kunderberg
In augustus is Vebego Groen BV gestart met de inrichting voor belangrijke verbindingen tussen de Limburgse Natura 2000-gebieden Geuldal en Kunderberg.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...