Geplaatst op: 05-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

ADO steunt jaar Escher

ADO steunt jaar Escher
Uniek shirt draagt jaar Escher uit. Foto: ADO.

Eredivisie voetbalclub ADO Den Haag presenteert ter ere van de 125ste geboortedag van graficus M.C. Escher een exclusief en artistiek shirt. De club helpt de stad Den Haag met het themajaar Escher. Het betekent ook extra activatie voor bezoek aan Escher in het Paleis.

 

Dit speciale ADO Den Haag shirt is een vrije interpretatie op de collectie van het Escher in Het Paleis. Het combineert de zwart-witte kleuren met kenmerkende Italiaanse blokken, verwijzingen naar grafische technieken en illusies waar ook Escher bekend om staat. Het resultaat is een opvallend ontwerp dat de verbinding legt tussen voetbal, kunst en de trots voor onze stad Den Haag, melden de club en dmo The Hague & Partners.

 

Op vrijdag 6 oktober speelt ADO Den Haag de wedstrijd tegen TOP Oss in deze unieke shirts. Dit gebeurt eenmalig zonder de sponsoren Hommerson, Biersteker, Veneco en Sir Winston die voor dit unieke shirt afstand hebben gedaan van de sponsorpositie op het shirt om dit speciale, op het werk van Escher gebaseerde, ontwerp tot volle uiting te laten komen.

 

Sinds woensdag 4 oktober 14:00 uur zijn deze shirts in gelimiteerde oplage te bestellen, via de webshop van ADO Den Haag. Bij het bestellen kan je kiezen voor afhalen of thuisbezorgen. De shirts zijn genummerd van 1 tot 750 en dus uniek.

 

Sport x Kunst

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis benadrukt de waarde van kunst en cultuur in de sportwereld en viert de creativiteit en passie die beide domeinen met elkaar verbinden. Met oog en respect voor historie zijn we graag vernieuwend en onderscheidend. Om deze samenwerking een extra dimensie te geven willen de partners graag aan elkaar laten zien wat ons bijzonder maakt. Iedereen die het shirt weet te bemachtigen krijgt ook de mogelijkheid om kennis te maken en een bezoek te brengen aan Escher in Het Paleis en ook onze ADO Kids kunnen binnenkort afreizen voor een clinic. ADO Den Haag zal op haar beurt bezoekers van Escher stimuleren om kennis te maken met een thuiswedstrijd van ADO Den Haag.

 

Robin Burgman, Marketing Manager bij ADO Den Haag, uit zijn enthousiasme over deze unieke samenwerking: "Dit shirt is het resultaat van een prachtige samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis. Het vertegenwoordigt onze rijke geschiedenis en de creativiteit van onze stad. We zijn trots op onze stad en willen dat uitdragen. Het mooie is dat we echt de samenwerking opzoeken. Naast de totstandkoming van het shirt hebben we gezien dat deze werelden dichter bij elkaar liggen dan we wellicht op het eerste oog zouden denken, oefening baart kunst geldt namelijk zowel op het veld als op papier.’’

 

Marcel Westerdiep, general manager Escher in Het Paleis & Iris de Jager, projectleider Escher jubileumjaar voegen hieraan toe: "Escher in Het Paleis vindt het fantastisch om op deze wijze met ADO de 125e verjaardag van de internationale bekende Nederlandse kunstenaar te vieren. Het samenbrengen van twee iconen van onze mooie stad is een prachtige viering van verschillende soorten passie die niet voor elkaar onder doen maar juist veel met elkaar gemeen hebben, bij elkaar opgeteld een verbindende trots voor Den Haag.”

2023 staat Den Haag in het teken van Escher, het is namelijk 125 jaar geleden dat ‘s Nederlands beroemdste kunstenaar is geboren. Het grafische werk van Escher gaat over verandering, contrasten en perceptie en sluit aan bij de identiteit van Den Haag. Tijdens het jubileumjaar geeft Den Haag invulling aan het rijke en gevarieerde aanbod van cultuur in de stad aan zee, en aan de bekendheid en waardering van Escher.

Trefwoorden: citymarketing, dmo, Escher, sport, kunst, Den Haag

CELTH
 








||| Nieuws |||

29/08/24
Exclusief voor leden
Interactieve beleving fort Nigtevecht
Hoe werkt een waterlinie? Hoe vuur je een kanon af? Hoe was het soldatenleven in de Eerste Wereldoorlog op het fort? De antwoorden op deze vragen krijg je in de multimediale en interactieve beleving ‘Bewapend met water’ van Natuurmonumenten op Fort bij Nigtevecht bij Abcoude.
28/08/24
Exclusief voor leden
Kinepolis opent nieuwe ScreenX-zalen in Almere en Breda
Kinepolis breidt zijn aanbod uit met twee nieuwe ScreenX-zalen in Almere en Breda. ScreenX biedt een unieke 270 graden filmervaring door niet alleen het scherm voor je, maar ook de zijwanden te gebruiken.
26/08/24
Laatste blik in FENIX voordat het museum wordt
Sinds 2020 wordt er gebouwd aan migratiemuseum FENIX op Katendrecht in Rotterdam. Het komende Open Monumentendag op 14 en 15 september is de laatste keer dat je FENIX in kunt voordat het in 2025 de museumdeuren opent.
14/08/24
Exclusief voor leden
Moco museum opent tweede buitenlandse vestiging
Na Amsterdam en Barcelona brengt Moco Museum zijn collectie moderne en hedendaagse kunst nu ook naar Londen. Londen moet de flagship locatie worden van het museum.
14/08/24
40 miljoen euro naar Marinemuseum Den Helder
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
08/08/24
Arbeidsproductiviteit daalt maar niet in recreatie en horeca
In 2023 daalde de arbeidsproductiviteit in Nederland met ruim 1,3 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor de recreatie en horeca gaat dit niet op, daar is een kleine stijging genoteerd.
05/08/24
Openluchtmuseum vertelt verhaal wonen in de jaren zestig
Het Nederlands Openluchtmuseum opent vanaf 21 september een straat met zes doorzonwoningen op het te...
01/08/24
Kasteeltuinen Arcen viert vroege mijlpaal met 100.000e bezoeker
Kasteeltuinen Arcen heeft een record gevestigd door al op 31 juli de 100.000e bezoeker van het seizoen te verwelkomen, een prestatie die nog niet eerder zo vroeg in het seizoen werd bereikt.