Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Vacansoleil vraagt surseance van betaling aan

Vacansoleil vraagt surseance van betaling aan
Vacansoleil dreigt ten onder te gaan aan schuldenlast.

De Nederlandse aanbieder van campingvakanties Vacansoleil heeft vandaag surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank Oost-Brabant. Een bewindvoerder zal samen met het management kijken naar toekomstmogelijkheden voor de activiteiten van Vacansoleil.

Touroperator voor campingvakanties Vacansoleil stond in de afgelopen periode onder zware druk. Vanuit het verleden heeft het bedrijf een hoge schuldenlast. Daarnaast zakte tijdens de coronapandemie de verkoop van campingvakanties in en moest extra financiering worden aangetrokken. Door een combinatie van gestegen rente, hoge aflossingslasten en de hoge inflatie is Vacansoleil nu in de problemen gekomen.

In de afgelopen jaren zijn diverse maatregelen genomen om de schuldenlast te reduceren, kosten te verlagen en omzet te verhogen. In de afgelopen periode is ook gezocht naar een mogelijke koper. De onderhandelingen hierover zijn op het laatste moment niet geslaagd. Samen met de bewindvoerders zullen verdere opties onderzocht worden.

Vacansoleil is al meer dan 50 jaar gespecialiseerd in campingvakanties. Per jaar gaan bijna een half miljoen gasten via Vacansoleil op vakantie naar 22 Europese landen. Bij Vacansoleil zijn 300 medewerkers in dienst. Vacansoleil is een volledig Nederlandse onderneming. Het hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven.

Trefwoorden: touroperator, camping

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Exclusief voor leden
Brussels Airport Fund open voor duurzame initiatieven rondom de luchthaven
Voor het derde jaar op rij steunt het Brussels Airport Fund, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, duurzame projecten in de omgeving van de luchthaven.
21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
19/05/25
Exclusief voor leden
Verrassend: treinen goedkoper dan vliegen
Verrassend onderzoek van spaarplatform Raisin dat ziet dat Europese vliegreizen veel duurder zijn dan treinreizen. Een gezin betaalt gemiddeld 62% meer voor het vliegtuig dan met de trein. In 2025 zijn treinreizen in de zomer gemiddeld even duur als in 2024, maar vliegen is 6% duurder geworden. Het maakt wel uit of je met Eurostar of Deutsche Bahn reist.